Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD104
Ders İsmi: Desen II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin klasik sanat eserlerini, sanatçıların farklı yaklaşımlarını kavraması ve bunu destekleyen sergi ve sanatsal olayları izlemeye yönlendirmek; bu birikimler ışığında resmin ve desenin sorunsalını teknik, biçim, renk ve kompozisyon vb. ögelerle uygulama çalışmasını sağlayarak özgün, yaratıcı ve duyarlı bir şekilde estetik bilinç kazandırmak.
Dersin İçeriği: Algılama, imgesel ve kurgusal süreçleri değişik malzeme ve deneyimlerle ortaya çıkarmak. Görünür dünyanın araştırılması ve sanatsal bağlamda keşfedilmesi ve kaydedilmesi, fikir, düşünce ve hayal dünyasının görsel olarak iletilmesi ve görünür kılınması, belleğin ve izlenimlerin aktarılması veya saklanmasını sağlayarak yeteneğin geliştirilmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gözlem yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yaratma ve yorumlama becerisi.
2) Görsel düşünme ve uygulama becerisi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sanat alanında nesne – doğa - insan ile etkin iletişim kurma becerisi.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bireysel yaratıcı kimliğinin ortaya çıkarılması.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Resim malzeme ve tekniklerini kullanabilme becerisi.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Özgüven kazanma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve notlama sisteminin açıklanması. Canlı modelden siyah- beyaz ve renkli büyük ebatlı çalışmalar yapmak.
2) Yorumlama ve sanat tarihinden örneklemeler.
3) Hareketsiz obje ve nesnelerden büyük ebatlı çizimler yapmak.
4) Yorumlama ve sanat tarihinden örneklemeler.
5) İç mekan çalışmaları.
6) Dış mekan çalışmaları.
7) Ara sınav. (Sınav tarihini kontrol ediniz.)
8) Üç boyutlu nesne ve yüzeylere çizimler.
9) Geometrik formlar kullanarak desende soyutlama çalışmaları.
10) Yorumlama ve sanat tarihinden örneklemeler.
11) Kolaj desen çalışmaları.
12) Yorumlama ve sanat tarihinden örneklemeler.
13) İmgesel çalışmalar.
14) Sergi, seminer, etkinlik gezileri.
15) Final Sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.)
16) Final sınavı. (Sınav tarihini kontrol ediniz.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak dağıtılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Geleceğin ressamları için çizim teknikleri : malzemeler, örnek
çizimler, projeler / Stanyer, Peter ; çev.: Işılar Kür. İstanbul :
Alfa, 2008.
Abidin Dino : özel kolleksiyon (1978-1993) / Demirel, Selçuk.
İstanbul : Yap Kredi Yayınları, 2003.
İnsanların çizimi : yüzler ve figürler / Civardi, Giovanni ; çev.:
Ceylan Öztürk; ed.: Emre Zeytinoğlu. İstanbul : Koleksiyon
Yayıncılık, 2014.
Perspektif sanatı : Herkes için temel kılavuz / Metzger, Phil ;
çev.: Gizem Aldoğan; ed.: Firdevs Candil Çulcu. İstanbul :
Hayalperest Yayınevi, 2012.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 4
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %