Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders sunumu. Dersin işleyişi, tanıtımı. |
|
2) |
Bir fotoğraf projesi nasıl geliştirilir? Öğrencilerin dönem içinde yapacakları sanatçı sunum listesinin belirlenmesi. |
|
3) |
Sanatçı sunumu. Öğrencilerin proje önerilerinin değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce proje önerisi geliştirmiş olmaları beklenir. |
4) |
Sanatçı sunumu. |
|
5) |
Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi, renk düzenleme, filtre kullanımı, alan seçme, kolaj. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları ve RAW formatında getirmeleri beklenir. |
6) |
Fotoğrafta Dolaylı ve Simgesel Anlatım. Öğrencilerin proje çekimlerinin değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları ve RAW formatında getirmeleri beklenir. |
7) |
Sanatçı sunumu. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi, renk düzenleme, filtre kullanımı, alan seçme, kolaj. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir. |
8) |
Ara sınav. (Sınav gününü kontrol ediniz.) |
|
9) |
Video teknolojisinin doğuşu, gelişimi. |
|
10) |
Sanatçı sunumu. Final projelerinin belirlenmesi. |
|
11) |
Video sanatının öncüleri. |
|
12) |
Öğrencilerin ödev doğrultusunda ürettikleri videoların After Effects’de işleme, keyframe uygulama. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve videoları derse getirmeleri beklenir. |
13) |
Öğrencilerin ödev doğrultusunda ürettikleri videoların After Effects’de işleme, keyframe uygulama. |
|
14) |
Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmış olamaları ve videoları derse getirmeleri beklenir. |
15) |
Final. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fotokopi veya online ortamda dağıtılır. |
Diğer Kaynaklar: |
Freund, Gisele. Fotoğraf ve Toplum. çev. Şule Demirkol. İstanbul: Sel Yayınları, 2006.
Sontag, Susan, Fotoğraf Üzerine. çev. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2004.
Barthes, Roland. Camera Lucida.. çev. Reha Akçakaya. 3. bs. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları, 1996.
Topçuoğlu, Nazif. Fotoğraflar Gösterir Ama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005.
Belgesel-Kısa Film-Video Sanatı, haz. Nagihan Çakar Bikiç, Ferhat Özgür. İstanbul: Doruk Yayınları, 2018.
Blom, Ina. Dunphy, Niamh, The autobiography of video : the life and times of a memory technology, Berlin, Sternberg Press 2016. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
4 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
4 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
4 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
4 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
3 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
4 |