Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD106
Ders İsmi: Dijital Fotoğraf ve Video II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, dijital fotoğraf ve video imajları üretme konusunda temel düzeyde olan öğrencinin teorik ve pratik bilgisi ile yaratıcılığını daha ileri düzeye taşımayı hedefler. Kişisel bakışı ve yaklaşımı doğrultusunda sabit ve hareketli görüntü ile bir fikri, duyguyu ya da bilgiyi izleyiciye aktarabilme becerisini geliştirebilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, görsel iletişim tasarımı problemlerinin fotoğraf ve video ile çözümü, sanatçıların eserlerinin ve alana dair temel metinlerin yorumlanmasını kapsamaktadır. Ders içerisinde uygulamaya yer verilerek öğrencilerden de tasarım probleminin çözümüne yönelik kişisel yaklaşımlarını gelişmesine katkı sunacak fotoğraf ve video serileri üretmeleri beklenmektedir. Derste öğrencilere teorik bilgiler, fotoğraf ve video tarihinden görsel örneklerle desteklenerek aktarılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fotoğraf sanatındaki farklı yaklaşımlar ve bu yaklaşımların sosyal arka planı hakkında bilgi sahibidir.
2) Fotoğraf sanatçıları ve onların yapıtları hakkında bilgi sahibidir.
3) Hareketli görüntünün yaratıcı endüstrilerdeki farklı kullanım alanları hakkında bilgi sahibidir.
4) Video sanatının önemli isimleri ve yapıtları hakkında bilgi sahibidir.
5) Bir tasarım probleminin fotoğraf ve video ile çözümüne yönelik orta derecede bilgi sahibidir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel fotoğraf ve video üretim teknikleri hakkında bilgi sahibidir ve bunları uygulayabilir.
2) Kendi çektiği fotoğrafları ve videoları sayısal olarak giriş seviyesinde düzenleyebilir.
3) Kendi fotoğraflarını ve video üretimlerini görsel iletişim tasarımı yaratımı olarak ortaya koyabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Görsel iletişim tasarımı problemlerine yönelik fotoğraf ve video üretimleri gerçekleştirebilir.
2) Kendi çektiği fotoğrafları ve diğer fotoğraf eserlerini okuma konusunda temel düzeyde yetkinliğe ulaşır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Derste öğrendikleri ile farklı konular üzerinde fotoğraf ve video çekim çalışmaları yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi, tanıtımı.
2) Bir fotoğraf projesi nasıl geliştirilir? Öğrencilerin dönem içinde yapacakları sanatçı sunum listesinin belirlenmesi.
3) Sanatçı sunumu. Öğrencilerin proje önerilerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce proje önerisi geliştirmiş olmaları beklenir.
4) Sanatçı sunumu.
5) Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi, renk düzenleme, filtre kullanımı, alan seçme, kolaj. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları ve RAW formatında getirmeleri beklenir.
6) Fotoğrafta Dolaylı ve Simgesel Anlatım. Öğrencilerin proje çekimlerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları ve RAW formatında getirmeleri beklenir.
7) Sanatçı sunumu. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi, renk düzenleme, filtre kullanımı, alan seçme, kolaj. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
8) Ara sınav. (Sınav gününü kontrol ediniz.)
9) Video teknolojisinin doğuşu, gelişimi.
10) Sanatçı sunumu. Final projelerinin belirlenmesi.
11) Video sanatının öncüleri.
12) Öğrencilerin ödev doğrultusunda ürettikleri videoların After Effects’de işleme, keyframe uygulama. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve videoları derse getirmeleri beklenir.
13) Öğrencilerin ödev doğrultusunda ürettikleri videoların After Effects’de işleme, keyframe uygulama.
14) Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmış olamaları ve videoları derse getirmeleri beklenir.
15) Final.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi veya online ortamda dağıtılır.
Diğer Kaynaklar: Freund, Gisele. Fotoğraf ve Toplum. çev. Şule Demirkol. İstanbul: Sel Yayınları, 2006.
Sontag, Susan, Fotoğraf Üzerine. çev. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2004.
Barthes, Roland. Camera Lucida.. çev. Reha Akçakaya. 3. bs. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları, 1996.
Topçuoğlu, Nazif. Fotoğraflar Gösterir Ama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2005.
Belgesel-Kısa Film-Video Sanatı, haz. Nagihan Çakar Bikiç, Ferhat Özgür. İstanbul: Doruk Yayınları, 2018.
Blom, Ina. Dunphy, Niamh, The autobiography of video : the life and times of a memory technology, Berlin, Sternberg Press 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

10

8

9

11

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %