Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriği, Marka Kimliği ve Projenin Açıklanması. |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
2) |
Logo Tasarımlarının Sınıflandırılması ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
3) |
Marka Yaratmada Güncel Tasarım Eğilimlerine Örneklerin Gösterimi. Markanın hikayesi/mesajı ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, eskiz çalışmaları |
4) |
Adobe Illustrator’da logo tasarımına yönelik araçların hatırlatılması. Seçilen Eskiz Çalışmasının Bilgisayar Ortamında Tasarımı |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, bilgisayarda tasarımın çeşitlendirilmesi |
5) |
Kurumsal Basılı MalzemelerinTanıtımı ve Tasarım Kriterleri |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
6) |
Kurumsal Basılı Malzemelerin Maketlerinin Sunumu |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi |
7) |
Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi ve tasarımları (mekânsal, üniforma-araç vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar, günümüzden örneklerin araştırılması ve incelenmesi |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Markaya ait yatay ve dikey layout tasarımlarının tanımlanması ve örneklendirilmesi (grid sistemleri-görsel kodlamalar-tipografi) |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları
|
10) |
Dijital Mecraya yönelik tasarımların örneklendirilmesi, logonun hareketlendirilmesi (basit animasyon) |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları |
11) |
Promosyonel ürünlerin tasarımı ve kullanıma yönelik yaratıcı ürün tasarımı (trend yaratmak) |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin
incelenmesi, Tasarım çalışmaları |
12) |
Ürünlerin paylaşımı ve sınıf içi geri bildirim verilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Yaratıcı promosyonel ürünler araştırmak |
13) |
Ürün tasarımlarını Adobe Photohop’da sunuma hazırlama |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Mock-up çalışmaları |
14) |
Tasarım Rasyoneli ve Pafta tasarımları |
Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, pafta tasarımlar
|
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Irene van Nes, Dynamic Identities: How to Create a Living Brand, Laurence King Publishing, 2013
- Julius Wiedemann,Logo Design, Taschen, 2019 |
Diğer Kaynaklar: |
- Ambrose, G. ve Harris, P., Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları, 2019
- Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 2019
- Becer, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi, 2016
- Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları. http://www.pentagram.com, http://landor.com, http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının web siteleri
- Mevcut markaların örnek kurum kimliği kılavuzları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
3 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
5 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
4 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
4 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
5 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
5 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
4 |