Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD301
Ders İsmi: Görsel İletişim Tasarım Projesi III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TUĞBA RENKÇİ TAŞTAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MELİS BOYACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, marka kimliğini oluşturan grafik öğelerin tasarımı ve kurumsal kimlik temelli dijital pratikler ile tasarım ve uygulamalar ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği: Ders; tasarım ilkeleri temelinde dijital ve manuel tasarım uygulamaları ve kurumsal kimlik tasarımı, marka yaratma stratejileri, logo tasarımı, marka kimliğini oluşturan grafik öğelerin tasarımı, marka kimliği malzemelerinin tasarlanması, layout ve temel tasarım ilkelerini kavrama, basılı mecrada, web ve mobil ortam uygulamaları, marka kimliği kitabı, marka kimliği tasarımındaki güncel eğilimler, ulusal ve uluslararası marka kimliği tasarımcılarının tanıtılması ve incelenmesi gibi konuları kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka Kimliği Tasarımına yönelik gerekli temel tasarım bilgilerini kavrayabilme ve marka kitabı oluşturabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir ürün veya kuruluşun marka kimliğine ve reklamına yönelik tanıtım stratejisi geliştirebilme
2) Marka kimliği dahilindeki grafik ürünlerin dijital tasarım uygulamaları konusunda alanın gerektirdiği teknolojiyi etkin biçimde kullanabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Markalaştırma için güncel tasarım eğilimlerine uygun ve kendi içinde tutarlı bir tasarım ortaya koyabilme
2) Marka kimliği tasarımı konusunda yaratıcı brief dahilinde özgün tasarım yaklaşımları geliştirebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriği, Marka Kimliği ve Projenin Açıklanması. Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
2) Logo Tasarımlarının Sınıflandırılması ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
3) Marka Yaratmada Güncel Tasarım Eğilimlerine Örneklerin Gösterimi. Markanın hikayesi/mesajı ve Logo Tasarımına Yönelik Eskiz Çalışılması Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, eskiz çalışmaları
4) Adobe Illustrator’da logo tasarımına yönelik araçların hatırlatılması. Seçilen Eskiz Çalışmasının Bilgisayar Ortamında Tasarımı Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, bilgisayarda tasarımın çeşitlendirilmesi
5) Kurumsal Basılı MalzemelerinTanıtımı ve Tasarım Kriterleri Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
6) Kurumsal Basılı Malzemelerin Maketlerinin Sunumu Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi
7) Marka kimliğini oluşturan diğer elemanların tanıtılması, örneklendirilmesi ve tasarımları (mekânsal, üniforma-araç vb.) Konulara ilişkin ön okumalar, günümüzden örneklerin araştırılması ve incelenmesi
8) Vize Sınavı
9) Markaya ait yatay ve dikey layout tasarımlarının tanımlanması ve örneklendirilmesi (grid sistemleri-görsel kodlamalar-tipografi) Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları
10) Dijital Mecraya yönelik tasarımların örneklendirilmesi, logonun hareketlendirilmesi (basit animasyon) Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları
11) Promosyonel ürünlerin tasarımı ve kullanıma yönelik yaratıcı ürün tasarımı (trend yaratmak) Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Tasarım çalışmaları
12) Ürünlerin paylaşımı ve sınıf içi geri bildirim verilmesi Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Yaratıcı promosyonel ürünler araştırmak
13) Ürün tasarımlarını Adobe Photohop’da sunuma hazırlama Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, Mock-up çalışmaları
14) Tasarım Rasyoneli ve Pafta tasarımları Konulara ilişkin ön okumalar ve günümüzden örneklerin incelenmesi, pafta tasarımlar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Irene van Nes, Dynamic Identities: How to Create a Living Brand, Laurence King Publishing, 2013

- Julius Wiedemann,Logo Design, Taschen, 2019
Diğer Kaynaklar: - Ambrose, G. ve Harris, P., Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, (Çev. B. Barhana), İstanbul: Literatür Yayınları, 2019
- Becer, E., İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Kitabevi, 2019
- Becer, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi, 2016
- Eye, Novum, Computer Arts Dergilerinin Branding, Logo Design vb sayıları. http://www.pentagram.com, http://landor.com, http://www.rebrand.com gibi tasarım ajanslarının web siteleri
- Mevcut markaların örnek kurum kimliği kılavuzları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 4
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 3
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 5
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 5
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 5
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %