Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı. Multimedyaya Giriş |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Multimedya nedir? Karışık medya teknikleri üzerine örnekler. Farklı platformlar için tasarımlar üretmek ve endüstri kriterlerini değerlendirmek. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Film kurgusuna giriş. Adobe yazılımlarına giriş. Temel araçlar ve timeline. Proje 1’in açıklanması, değerlendirilmesi. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Doğal ses kayıtları ile ortam sesi ve atmosfer yaratmak. Proje 1 üzerine çalışmalar. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Çerçeve boyutu ve video formatlarını Adobe yazılımları üzerinden öğrenmek. Proje 1 teslim |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
6) |
Adobe yazılımları ile Text animasyonu yapma. Vize Projesi: Hareketli Yazı |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
7) |
Adobe yazılımları ile Jenerik ve Text animasyonu yapma. Project 2: Hareketli Yazı/ Multimedya Poster tasarlama ve hareketlendirme. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
8) |
Vize Sınavı- Vize Proje Sunumları |
Proje sunumları |
9) |
Final projelerinin açıklanması. Tartışma değerlendirme. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Çekimlerin yapılması. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
12) |
Çekimlerin değerlendilmesi Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
13) |
Adobe After Effects ile Text canlandırma efektleri. Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
14) |
Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. |
Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir |
15) |
FİNAL SINAVI-PROJE SUNUMLARI |
Öğrencilerden belirlenen final projesi doğrultusunda yaptıkları çekimleri sunmaları beklenir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
5) |
İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
6) |
Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. |
5 |
7) |
Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
8) |
Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
9) |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
5 |
10) |
Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. |
5 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
12) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
13) |
Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
14) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). |
3 |
15) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
16) |
Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
17) |
Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
18) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. |
5 |
19) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
4 |