Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD303
Ders İsmi: Multimedya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri multimedya projelerini kavramlaştırmak ve üretmek için gerekli teorik ve teknik bilgi ile donatmaktır. Öğrenci, multimedya tasarım süreçleri ve kavram geliştirme için yöntem ve ilkeler uygulayabilecek, dijital platformlar için tasarımlar üretmek için metotlar geliştirebilecektir.
Dersin İçeriği: Ders boyunca ve ses ve video tasarımları ve hareketli grafikler için Adobe yazılımları üzerinden temel bilgiler verilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dijital medyaya yönelik olarak tasarım problemlerini çözme becerilerini geliştirebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir Multimedia tasarımında temel gereklilikleri olan araştırma, kavramsallaştırma ve buna yönelik tasarım yapma becerileri edinecektir.
2) Çoklu medyanın önemi ve temel animasyon ve etkileşim tekniklerinin nasıl kullanılacağı konusunu değerlendirecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bir projenin fikirden son icraya kadar olan süreci tasarlayabilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yaratıcı düşünce ve fikirlerin uygulamaya nasıl aktarılacağı üstünde karar verebilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi hakkında bilgi ve tanıtımı. Multimedyaya Giriş Konulara ilişkin ön okumalar
2) Multimedya nedir? Karışık medya teknikleri üzerine örnekler. Farklı platformlar için tasarımlar üretmek ve endüstri kriterlerini değerlendirmek. Konulara ilişkin ön okumalar
3) Film kurgusuna giriş. Adobe yazılımlarına giriş. Temel araçlar ve timeline. Proje 1’in açıklanması, değerlendirilmesi. Konulara ilişkin ön okumalar
4) Doğal ses kayıtları ile ortam sesi ve atmosfer yaratmak. Proje 1 üzerine çalışmalar. Konulara ilişkin ön okumalar
5) Çerçeve boyutu ve video formatlarını Adobe yazılımları üzerinden öğrenmek. Proje 1 teslim Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
6) Adobe yazılımları ile Text animasyonu yapma. Vize Projesi: Hareketli Yazı Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
7) Adobe yazılımları ile Jenerik ve Text animasyonu yapma. Project 2: Hareketli Yazı/ Multimedya Poster tasarlama ve hareketlendirme. Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
8) Vize Sınavı- Vize Proje Sunumları Proje sunumları
9) Final projelerinin açıklanması. Tartışma değerlendirme. Konulara ilişkin ön okumalar
10) Çekimlerin yapılması. Konulara ilişkin ön okumalar
11) Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
12) Çekimlerin değerlendilmesi Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
13) Adobe After Effects ile Text canlandırma efektleri. Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
14) Proje 3 üzerine Adobe After Effects çalışmaları. Öğrencilerden derse gelmeden önce konu doğrultusunda çalışmalarını tamamlamaları beklenir
15) FİNAL SINAVI-PROJE SUNUMLARI Öğrencilerden belirlenen final projesi doğrultusunda yaptıkları çekimleri sunmaları beklenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Mayer,R.E. (2009). Multimedia Learning. Cambridge University Press, New York
Diğer Kaynaklar: - M. Hikmet Aydıngüler, Photoshop CC: Photoshop CC Kitap + Video Eğitim Seti, Abaküs Kitap, 2020
- www. adobe.com

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 5
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 5
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %