Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD401
Ders İsmi: Görsel İletişim Tasarım Projesi V
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 9
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, öğrencilerin hem ambalaj tasarımı ile ilgili teorik hem de uygulama konusunda bilgi sahibi olmaları, proje üretebilmeleri ve sektörde doğru ve etkili tasarımlar yapabilmeleri amacını taşımaktadır.
Dersin İçeriği: Derste öğrencilere ambalaj tasarımı ile ilgili teorik bilgi verilir ve örneklerle açıklanır, bu alandaki yeni gelişmeler incelenir ve görsellerle sunulur. Karton ambalaj bıçakları öğretilir, yaratıcı form çalışması yaptırılır ve maket yaptırılır; etiket tasarımı öğretilir ve örnek çalışma yaptırılır, çeşitli malzemeler (Ahşap, Cam, Oluklu Mukavva, Metal, vb) tanıtılır. Bu bilgiler doğrultusunda da öğrenci bir ambalaj serisi tasarlar, ambalaj üzeri grafik çözümlemelerini çalışır, maket yapar ve proje olarak sunar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ambalaj tasarımı ve kullanıcı ilişkisini kurgulayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kullanıcı profiline yönelik kurumsal kimlik ve etiket tasarımı geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ambalaj ve malzeme ilişkisini kurarak uygun malzemeyi seçer.
2) Tasarladığı ambalajın iki boyutlu çalışmasını yapar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tasarladığı ambalajın üç boyutlu maketini yapar ve sunar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı. Yok
2) Ambalajın tanımı, ambalaj tasarımının önemi ve teorik bilgilendirme. Konulara ilişkin çalışmalar
3) Ambalaj çeşitleri/türleri, görsellerle ambalaj örnekleri Konulara ilişkin çalışmalar
4) Ambalajda Geri Dönüşüm ve Ekoloji, Marka Kimliği Konulara ilişkin çalışmalar
5) İki boyutlu ambalaj tasarımı çalışması-kutu açılımı Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
6) İki boyutlu ambalaj tasarımı çalışması ve marka etiketi Konulara ilişkin çalışmalar
7) İki boyutlu ambalaj tasarımı çalışması denemeleri Konulara ilişkin çalışmalar
8) ARA SINAV Proje hazırlığı
9) Ambalaj tasarım projesi araştırması Konulara ilişkin çalışmalar
10) Ambalaj tasarım projesi taslak ve maket çalışmaları Konulara ilişkin çalışmalar
11) Ambalaj tasarım projesi taslak çalışmaları ve marka kimliğini ambalaja yansıtma Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda hazırlık yapmaları beklenir.
12) Üç boyutlu ambalaj tasarımı çalışması Konulara ilişkin çalışmalar
13) Üç boyutlu ambalaj tasarımı çalışması Konulara ilişkin çalışmalar
14) Ambalaj tasarım proje teslim ve sunumu Konulara ilişkin çalışmalar
15) FİNAL Proje hazırlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emre Becer, Ambalaj Tasarımı, Dost Kitapevi, 2017
Diğer Kaynaklar: Gültekin Erdal, Etkili Ambalaj Tasarımı, Dora Yayınları, 2022

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %