Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD402
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK
Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN
Doç. Dr. MELİS BOYACI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sekiz yarıyıllık Görsel İletişim Tasarımı lisans eğitimi boyunca edinilen bilgi birikiminin ve becerilerin, uygulamalı bir projeye dönüştürülmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bitirme projesi kapsamında, öğrencilerin görsel iletişim tasarımı disiplini içerisine giren uygulama alanlarından bir tanesini tercih etmesi ve tercih ettiği alanda yaratıcı bir fikir geliştirmesi, geliştirdiği fikri uygun medya veya iletişim aracında uygulaması, sonrasında ise uygulamasını jüri karşısında savunması beklenmektedir. Bitirme projesinde öğrencilerin dört yıllık lisans programlarında elde ettikleri tüm bilgi ve becerileri yansıtacak şekilde nitelikli projelerin ortaya çıkması gerekmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Üretilecek projeye uygun biçimde araştırma yapabilme yetisini kazanma.
2) Disiplinler arası düşünebilme yetisi kazanma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yaratıcı düşüncenin bulunmasından, projenin tamamlanıp sunulmasına kadar geçen tasarım sürecinde kavrama ve uygulama becerisi kazanmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yapılacak olan uygulama üzerinde düzenli ve disiplinli çalışarak; bir proje uygulamasının gerektirdiği bütün niteliklerin farkına varmak.
2) Projenin içeriğini oluşturan tasarım alanı üzerinde uygulama çalışması yapmış olmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Topluluk karşısında sunum yapabilme ve savunma yetisini geliştirmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme projesine giriş, derse dair temel bilgilendirme, ders planının öğrencilerle paylaşılması. Konulara ilişkin okumalar.
2) Proje için danışman seçilmesi. Konulara ilişkin okumalar.
3) Proje önerisi. Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir.
4) Proje önerisi. Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir.
5) Proje önerisi. Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir.
6) Proje çalışması. Öğrencinin yapacağı proje hakkında görsel / işitsel / yazılı kaynaklardan araştırma yapması beklenir.
7) Proje çalışması. Öğrencinin yapacağı proje hakkında görsel / işitsel / yazılı kaynaklardan araştırma yapması beklenir.
8) VİZE / PROJE KONUSU VE İÇERİĞİNİN TESLİMİ Yok
9) Proje çalışması. Öğrencinin proje üzerinde uygulamalı olarak çalışmaya başlamış olması beklenir.
10) Proje çalışması. Öğrencinin proje üzerinde uygulamalı olarak çalışmaya başlamış olması beklenir.
11) Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir.
12) Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir.
13) Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir.
14) Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir.
15) FİNAL / PROJE TESLİM VE SAVUNMA Öğrencinin jüriye proje teslimi ve savunması için hazır olması beklenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili okuma parçaları ders esnasında fotokopi veya online ortamda dağıtılır. /Relevant reading passages are distributed in photocopy or online during the course.

Diğer Kaynaklar: Becer E. (1999), "İletişim ve Grafik Tasarım" Dost Kitabevi
Sarıkavak N. K. (2014), "Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temeller" Seçkin Yayıncılık
Uçar, T.F., (2004), "Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı", İnkilap Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %