Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD402 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM ŞİMŞEK Dr. Öğr. Üyesi MERVE KARAMAN Doç. Dr. MELİS BOYACI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sekiz yarıyıllık Görsel İletişim Tasarımı lisans eğitimi boyunca edinilen bilgi birikiminin ve becerilerin, uygulamalı bir projeye dönüştürülmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bitirme projesi kapsamında, öğrencilerin görsel iletişim tasarımı disiplini içerisine giren uygulama alanlarından bir tanesini tercih etmesi ve tercih ettiği alanda yaratıcı bir fikir geliştirmesi, geliştirdiği fikri uygun medya veya iletişim aracında uygulaması, sonrasında ise uygulamasını jüri karşısında savunması beklenmektedir. Bitirme projesinde öğrencilerin dört yıllık lisans programlarında elde ettikleri tüm bilgi ve becerileri yansıtacak şekilde nitelikli projelerin ortaya çıkması gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme projesine giriş, derse dair temel bilgilendirme, ders planının öğrencilerle paylaşılması. | Konulara ilişkin okumalar. |
2) | Proje için danışman seçilmesi. | Konulara ilişkin okumalar. |
3) | Proje önerisi. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir. |
4) | Proje önerisi. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir. |
5) | Proje önerisi. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında yaratıcı fikirler geliştirmesi ve danışmanına sunması beklenir. |
6) | Proje çalışması. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında görsel / işitsel / yazılı kaynaklardan araştırma yapması beklenir. |
7) | Proje çalışması. | Öğrencinin yapacağı proje hakkında görsel / işitsel / yazılı kaynaklardan araştırma yapması beklenir. |
8) | VİZE / PROJE KONUSU VE İÇERİĞİNİN TESLİMİ | Yok |
9) | Proje çalışması. | Öğrencinin proje üzerinde uygulamalı olarak çalışmaya başlamış olması beklenir. |
10) | Proje çalışması. | Öğrencinin proje üzerinde uygulamalı olarak çalışmaya başlamış olması beklenir. |
11) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
12) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
13) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
14) | Danışman ile proje üzerinde birebir görüşme ve revizelerin uygulanması. | Öğrencinin projesini danışmanına gösterebilecek seviyeye gelmiş olması beklenir. |
15) | FİNAL / PROJE TESLİM VE SAVUNMA | Öğrencinin jüriye proje teslimi ve savunması için hazır olması beklenir. |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili okuma parçaları ders esnasında fotokopi veya online ortamda dağıtılır. /Relevant reading passages are distributed in photocopy or online during the course. |
Diğer Kaynaklar: | Becer E. (1999), "İletişim ve Grafik Tasarım" Dost Kitabevi Sarıkavak N. K. (2014), "Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temeller" Seçkin Yayıncılık Uçar, T.F., (2004), "Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı", İnkilap Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |