Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF105
Ders İsmi: Kitle İletişimine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, iletişim ve kitle iletişim kavramlarını açıklamak ve alana dair genel bir görüş oluşturabilmektir.
Dersin İçeriği: İletişime ve kitle iletişim kuramlarına ilişkin genel bir bakış kazandır, temel kitle İletişim kuram ve kavramlarını gündelik hayatla ilişkilendirir ve tartışabilme becerisi kazandırır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kitle İletişiminin temel kavram ve kuramlarını öğrenir.
2) Kitle İletişiminin önemini kavrar.
3) Kitle İletişiminin geçirdiği tarihsel süreçlere hakim olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kitle İletişim alanında soru sormayı ve tartışmayı öğrenir.
2) Öğrendiği kavram ve kuramların, medyadaki güncel olay ve olgularla bağlantısını kurar ve eleştirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacının, işlenişinin konuşulması, iletişim kavramının tanımlanması.
2) İletişimin tanımı, türleri ve işleyişi
3) İletişimin Temel Kavram ve Kuramları
4) İletişim Modelleri I
5) İletişim Modelleri II
6) Diğer Kuram ve Yaklaşımlar
7) Teknolojik Yaklaşımlar
8) Ara Sınav
9) Chiago okulu ve etki Çalışmaları
10) İletişim ve Kültür
11) Modernizm kavramı (Charle Chaplin modern zamanlar filminin izlenmesi ve üzerine tartışılması)
12) Postmodernizm kavramı.
13) Postmodernizm etkileri ve fordizm-postfordizm kavramlarının tanımlanması.
14) Genel değerlendirme ve kuramları güncel olaylar üzerinden tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi olarak verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1. Mutlu, Erol. (Der.) (2005). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınları.
2. Oskay, Ünsal. (1992). İletişimin ABC’sı. İstanbul: İnkilap Kitapevi.
3. Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015
4. Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015
5. Yaylagül, Levent. (2006). Kitle İletişim Kuramları. İstanbul: Dipnot yayınları
6. Kumar, Krishan (2004). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma. Ankara: Dost Kitapevi.
7. Gidddens, Anthony. (2014). Modernliğin Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı yayınları.
8. Chomsky, Noam ve Edward S. Herman (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. Çev. Ender Abadoğlu. İstanbul: Aram Yayıncılık. sf. 75-120
9. İnceoğlu, Yasemin. (2015). İnternet ve Sokak. İstanbul: Ayrıntı yayınları


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 1
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. 4
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. 5
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 3
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. 4
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. 1
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 2
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100