Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF203 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Sinema Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Türk Sineması’nın başlangıcından günümüze geçirdiği aşamaları, sosyal, kültürel ve ekonomik koşullar çerçevesinde incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, Türk Sineması’nın tarihsel gelişimi belirli dönemler, filmler ve yönetmenler ele alınarak incelenir. Sosyal, kültürel ve toplumsal dinamiklerin Türk Sinemasına etkileri ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği , işlenişi ve ölçme-değerlendirme hakkında bilgilendirme. | |
2) | Osmanlı Döneminde Sinema: Manaki kardeşler, İlk Gösterimler ve Salonlar. Sigmund Weinberg, Fuat Uzkınay ve İlk Türk Filmi tartışmaları | Yok |
3) | Tiyatrocular Dönemi: Muhsin Ertuğrul | |
4) | Geçiş Dönemi Sinemacıları: Faruk Kenç, Baha Gelenbevi ve diğerleri. | |
5) | Sinemacılar Kuşağı : Lütfü Akad, Metin Erksan ve Atıf Yılmaz | |
6) | 1960'lar: Yeşilçam Dönemi ve Toplumsal Gerçekçi Sinema | |
7) | Yılmaz Güney Sineması | |
8) | Ara sınav | yok |
9) | 1970 ve 80'lerde Türk Sineması Yavuz Özkan ve Ömer Kavur | Yok |
10) | Erden Kıral ve Yavuz Turgul | |
11) | 90 sonrası Yeni Türk Sineması: Derviş Zaim ve Zeki Demirkubuz | |
12) | Nuri Bilge Ceylan Sineması | |
13) | Reha Erdem ve Semih Kaplanoğlu | |
14) | 2000'li Yıllarda Popüler Türk Sineması'nın Yükselişi: Yılmaz Erdoğan ve Çağan Irmak |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Türk Sinema Tarihi, Giovanni Scognamillo, Kabalcı Yayınevi. 2. Türk Sineması Tarihi, Nijat Özön, Doruk Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Türk Sinema Tarihi, Giovanni Scognamillo, Kabalcı Yayınevi. 2. Türk Sineması Tarihi, Nijat Özön, Doruk Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | 1 |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | 5 |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |