Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF205
Ders İsmi: Radyoda Program Yapımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İDİL COŞKUN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi EKREM ÇELİKİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere bir radyo kuruluşundaki değişik görevleri üstlenebilme yeterliliğini kazandırmaktır. Bu doğrultuda öğrenci bir radyo programını araştırma, program fikir bulma ve geliştirme, radyo metin yazımı ve seslendirme süreçlerini öğrenir ve uygular.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğinde öğrenciye, radyoda program yapımının temel unsurları, program türleri, program öneri formu hazırlama, metin yazımı ve radyo programı yapma bilgisi verilmektedir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1- Ses kayıtlarını ve kurgularını gerçekleştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 3-Stüdyo koşullarını açıklar
Öğrenme Yetkinliği
1) 2- Programın hazırlanması için gerekli ekibi oluşturur.
2) 4-Program önerisini ve program üretim planını hazırlar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme Ders Notları / Kitaplar: 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
2) Radyoda sesin önemi ve ses kayıt aracı olan mikrofon çeşitleri, işlevleri, kullanım alanları. Ders Notları / Kitaplar: 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
3) Radyo Program türleri Eğitim Programları, Kültür Programları, Drama Programları 1- Ders Notları / Kitaplar: 2- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
4) Radyo Program Türleri -Müzik Programları –Eğlence Programları, -Haber Programları, -Spor Programları Programı örneklerinin dinlenilmesi ve analizleri 1- Ders Notları / Kitaplar: 2- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
5) Kapsam alanlarına göre radyo programları -Yerel Radyo Programları, -Bölgesel Radyo Programları, 1- Ders Notları / Kitaplar: 2- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
6) Yapım biçimlerine göre radyo programları -Düz Programlar, -Çok Sesli Programlar, -Karma Programlar 1-Ders Notları / Kitaplar: 2-Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
7) İzleyici özelliklerine göre radyo programları Cinsiyete, Yaş gruplarına, Eğitim ve Kültür ve Mesleklere göre radyo programları 1-Ders Notları / Kitaplar: 2-Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
8) Vize Haftası
9) Müzik programları, türleri, tekniği 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
10) Söz ağırlıklı programlar, eğitim-kültür programları 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
11) Radyo programı öneri formu, amacı, önemi, hazırlanması ve örnek formların incelenmesi. 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
12) Radyo haberciliği, haber yazımı 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
13) Hedef kitle profilinin belirlenmesi 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
14) Proje Değerlendirme ve Öz Eleştiri 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
15) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
2- Ders Notları
Diğer Kaynaklar: 1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım
2- Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %