Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin İçeriği Hakkında Bilgilendirme |
Ders Notları / Kitaplar:
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
2) |
Radyoda sesin önemi ve ses kayıt aracı olan mikrofon çeşitleri, işlevleri, kullanım alanları. |
Ders Notları / Kitaplar:
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
3) |
Radyo Program türleri
Eğitim Programları,
Kültür Programları,
Drama Programları
|
1- Ders Notları / Kitaplar:
2- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
4) |
Radyo Program Türleri
-Müzik Programları
–Eğlence Programları,
-Haber Programları,
-Spor Programları
Programı örneklerinin dinlenilmesi ve analizleri
|
1- Ders Notları / Kitaplar:
2- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
5) |
Kapsam alanlarına göre radyo programları
-Yerel Radyo Programları,
-Bölgesel Radyo Programları,
|
1- Ders Notları / Kitaplar:
2- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
6) |
Yapım biçimlerine göre radyo programları
-Düz Programlar,
-Çok Sesli Programlar,
-Karma Programlar
|
1-Ders Notları / Kitaplar:
2-Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
7) |
İzleyici özelliklerine göre radyo programları
Cinsiyete, Yaş gruplarına, Eğitim ve Kültür ve Mesleklere göre radyo programları
|
1-Ders Notları / Kitaplar:
2-Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Müzik programları, türleri, tekniği |
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
10) |
Söz ağırlıklı programlar, eğitim-kültür programları |
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
11) |
Radyo programı öneri formu, amacı, önemi, hazırlanması ve örnek formların incelenmesi. |
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
12) |
Radyo haberciliği, haber yazımı |
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
13) |
Hedef kitle profilinin belirlenmesi |
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
14) |
Proje Değerlendirme ve Öz Eleştiri |
1- Radyo Yayıncılığı (2018) Prof. Dr. Aysel Aziz, Nobel Yayın Dağıtım |
15) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
|
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
|
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
|
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
|
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
|
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
|
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
|
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
|
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
|
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
|
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
|