Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF303
Ders İsmi: Kurmaca Film Yapım ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. TARIK AKTAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. TARIK AKTAŞ
Öğr.Gör. SONER SERT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kurmaca Film Yapımı Dersi, öğrencilerin kurmaca filmin doğasını kavramalarını, kurmaca filmlerin yapım sürecini öğrenmelerini ve kurmaca film üretme noktasında yetenekler kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, kurmaca türü alanında yazdıkları kısa film senaryolarını, proje dosyası halinde geliştirdikten sonra film haline getirmek suretiyle görevlerini tamamlarlar. Her öğrenci özgün bir kısa film projesi yapmak zorundadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sinema ve televizyonda kurmaca anlatı yapısını analiz edebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kurmaca film projesinin ön hazırlıklarını yapabilme
2) Kurmaca film projesinin prodüksiyon ve post-prodüksiyon aşamalarını organize edebilme.
3) Temel düzey görsel kurmaca anlatı tekniklerini uygulayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel Anlatım Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco), Filmin Beş Öğesi (Joseph V. Mascelli)
2) Film Dili Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco),
3) Film Grameri - Kurgu Film Dilinin Grameri / Daniel Arijon / Es Yayınları
4) Yapım Öncesi: Hikaye ve Tretman
5) Yapım Öncesi: Senaryo, Çekim Senaryosu ve Storyboard The Five C’s of Cinematography (Joseph V. Mascelli)
6) Çekim Ölçekleri ve Kamera Hareketleri The Five C’s of Cinematography (Joseph V. Mascelli)
7) Mizansen Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco),
8) Mizansen - Uygulama
9) Mekan Tercihi ve Çekim Takvimi
10) Çekim
11) Çekim ve Post- Prodüksiyon
12) Post-prodüksiyon (Yapım Sonrası)
13) Gösterim
14) Gösterim ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Film Dilinin Grameri / Daniel Arijon / Es Yayınları
Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco),
The Five C’s of Cinematography (Joseph V. Mascelli)
Diğer Kaynaklar: Film Dilinin Grameri / Daniel Arijon / Es Yayınları
Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco),
The Five C’s of Cinematography (Joseph V. Mascelli)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 4
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. 5
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. 3
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 4
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. 2
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 5
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. 4
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 3
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 4
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. 2
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. 5
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100