Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF305
Ders İsmi: Yeni Medya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER
Dr. Öğr. Üyesi EKREM ÇELİKİZ
Dr. Öğr. Üyesi AZİZ TAMER GÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı teknolojik inovasyon ile yeni medya çatı kavramından başlayarak dijital kültürün etik meselelerini, sosyal ağlar ve sınıflandırmalarını dijitalleşme ile ortaya çıkan siber zorbalık ve yeni medya okuryazarlığı gibi meseleleri incelemektir.
Dersin İçeriği: Bu derste, dijital kültür, yeni medya, siber zorbalık ve yeni medya okuryazarlığı dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yeni iletişim teknolojileri ve internetin tarihi gelişimine hakim olur.
2) Yeni medya çalışmalarının önde gelen kuramlarını ve kavramlarını öğrenir
3) Sosyal ağların Sınıflandırılma özellikleri ve kriterleri hakkında bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknolojik gelişmeleri hem tarihsel bağlamları hem de ekonomik, toplumsal ve siyasal etkileri ışığında değerlendirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Yeni medya ve etik değeleri hakkında bilgi edinir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yeni medya okuryazarlığının hakkında ilkesel bilgiler edinir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yeni iletişim teknolojilerinin temel kavramlarını ve temel özelliklerini bilir.
2) Medyanın gündelik yaşamın çeşitli alanlarına etkilerini, neden olduğu değişim ve dönüşümleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgilendirme ve ders planının açıklanması.
2) Yeni Medyaya Giriş
3) Yeni Medya ve Toplum, Bloglar ve Vatandaş Gazeteciliği
4) Toplumsal Etkileri ve Yaklaşımları Açısından Yeni Medya
5) Sosyal Ağlar Tarihi ve Gelişimi
6) Yeni Medya ve Kamusal Alan
7) Yeni medya, iletişim teknolojileri ve etik
8) Ara sınav
9) Dijital Kültür ve Siber Zorbalık
10) Dijital teknoloji çağında yeni medya reklamcılığı
11) Transmedya Hikaye Anlatıcılığı
12) Yeni Medya Okuryazarlığı
13) Yeni Medya Üzerine Yasal Düzenleme Tartışmalar
14) Dijital Kültür Üzerine Genel Değerlendirilme
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E öğrenme sistemine öğrencilerin erişiminde olacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1. Yeni Medya Kuramları, Filiz Aydoğan, Der Yayınları
2. İletişim Kuramlar Yaklaşımlar Nazife Güngör,
3. Cesur Yeni Medya, Henry Jenkins

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

6

2

5

3

7

8

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100