Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF304
Ders İsmi: Reklam Tanıtım Filmi Yapım ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EKREM ÇELİKİZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi EKREM ÇELİKİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Reklam günümüzün en etkili iletişim ve ikna araçlarının başında gelmektedir. Ancak bu etkili aracı doğru kullanmayı da bilmek önem taşımaktadır. Bu dersin amacı öğrencilerin reklam uygulamaları konusunda bilgi ve becerilerini artırmak, reklam tasarım ve uygulama kuralları hakkında bilgilendirme, yapım öncesi, yapım aşaması ve yapım sonrası iş akışlarına uygun ve etkili hareketli görüntü içeriği üretebilmelerini sağlayacak bilgiler verilmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğinde öğrenciye reklamın genel içeriğinin belirlenmesi, reklam hedef kitle analizi, reklamda düşüncenin filmsel iletiye dönüme süreci, reklam filimleri, anlatıları ve biçimleri, görsel üslup seçimi ve hedef kitle ilişkisi, reklam film uygulamalarına ilişkin temel bilgiler aktarılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarımlarında özgünlük yaratabilme.
2) Reklam filmi çekebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Düşünceyi filmsel iletiye dönüştürme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklamın Amacı, Türleri, İşlevleri ve Hedef Kitleleri Haftalık konulara ilişkin ön okuma
2) Reklam hedefi, hedef kitle kavramları. Haftalık konulara ilişkin ön okumalar
3) Reklamın Bileşenleri. Haftalık konuya ilişkin ön okuma.
4) Reklamın Niteliği. Konuya ilişkin ön okuma.
5) Reklamın oluşturulma süreci. Konuya ilişkin ön okumalar.
6) Reklam Kampanya Süreci Haftalık konuya ilişkin ön okumalar.
7) Reklam Bütçesi, Yaratıcı Çalışmalar, Medya Planlaması Konuya ilişkin ön okumalar.
8) Ara Sınav
9) Yazılı ortamlarda Reklam Konuya ilişkin ön okumalar
10) Televizyonda reklam. Konuya ilişkin ön okumalar.
11) Radyoda reklam. Konuya ilişkin ön okumalar.
12) İşletmelerde reklam. Konuya ilişkin ön okumalar.
13) Reklamcılıkta Etik Değerlerin Önemi Konuya ilişkin ön okumalar.
14) Reklam filmi çalışması. Konuya ilişkin ön okumalar.
15) Dönem sonu genel değerlendirmeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Reklam Yapım Yönetim, Prof.Dr.Abdullah Özkan, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2020
2- Sinema ve Reklam Anlatılarına Hareketlilik Penceresinden Bakış, . Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu, 2018
3- Hedef Kitleye Özel Stratejiler. Kapital Yay.2004.
4-Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık: Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı. İstanbul: Media Cat Yayınları. Jones, J. P. (2006).
Diğer Kaynaklar: 1- Reklam Yapım Yönetim, Prof.Dr.Abdullah Özkan, İstanbul Üniversitesi Yayınları,2020
2-Sinema ve Reklam Anlatılarına Hareketlilik Penceresinden Bakış, . Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu, 2018
3- Hedef Kitleye Özel Stratejiler. Kapital Yay.2004.
4- Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık: Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı. İstanbul: Media Cat Yayınları. Jones, J. P. (2006).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100