Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği, hedefleri ve işleniş biçimi |
- |
2) |
Aydınlatma hakkında genel bir bilgilendirme (Işığın doğası, ışık gölge ilişkisi, yansıma, doğal-yapay ışık, renk) |
Blain Brown, Sinema ve Videoda Işıklandırma, Çev. Selçuk Taylaner, Hil Yay., İstanbul, Nisan 2010. |
3) |
Renk ısısı, Kelvin derecesi, renk ısısı filtreleri, renk filtreleri. |
Kodak: Sinemacının El Kitabı |
4) |
Işığın niteliği: sert ışık, yumuşak ışık
Işığın yönü: ışığın açısı, kameranın görüş açısı, üç noktadan aydınlatma
|
Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği (Gerald Millerson) |
5) |
Aydınlatma üslupları: notan, siluet, chiaroscura |
Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği (Gerald Millerson) |
6) |
Film analizi ve Sunum |
Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco), Filmin Beş Öğesi (Joseph V. Mascelli) |
7) |
Çekim yöntemleri ve sinemada devamlılık |
Blain Brown, Sinematografi, Çev. Selçuk Taylaner, Hil Yayınları, İstanbul, Ağustos 2006. |
8) |
VİZE |
|
9) |
Sahne ve çekim analizi |
Blain Brown, Sinematografi, Çev. Selçuk Taylaner, Hil Yayınları, İstanbul, Ağustos 2006. |
10) |
Dekupaj Nedir? |
Blain Brown, Sinematografi, Çev. Selçuk Taylaner, Hil Yayınları, İstanbul, Ağustos 2006. |
11) |
Blocking – Tek Plan Uygulaması |
|
12) |
Blocking – İkili Diyalog Uygulaması |
|
13) |
Blocking – Çoklu Diyalog Uygulaması |
|
14) |
Film analizi ve sunum |
Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco), Filmin Beş Öğesi (Joseph V. Mascelli) |
15) |
Film Analizi ve sunum |
Bir Film Nasıl Okunur (James Monaco), Filmin Beş Öğesi (Joseph V. Mascelli) |
Ders Notları / Kitaplar: |
Blain Brown, Lighting for Film and Video
Gerald Millerson, Lighting Guide for Film & TV
Blain Brown, Cinematography |
Diğer Kaynaklar: |
Blain Brown, Sinema ve Videoda Işıklandırma, Çev. Selçuk Taylaner, Hil Yay., İstanbul, Nisan 2010.
Sinema ve Televizyon için Aydınlatma Tekniği (Gerald Millerson)
Blain Brown, Sinematografi, Çev. Selçuk Taylaner, Hil Yayınları, İstanbul, Ağustos 2006. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
5 |
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
3 |
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
5 |
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
3 |
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
4 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
5 |
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
3 |
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
5 |
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
1 |
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
4 |
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
5 |