Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF402 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin daha önce aldıkları uzmanlık dersleri kapsamında öğrendiklerini uygulayabilecekleri bir proje gerçekleştirmeleri veya akademik bir proje ortaya koymaları beklenmektedir. Ortaya konan çalışmaların (Kısa film, senaryo, belgesel film veya tez) dönem sonunda sunulması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrencilerin önceki dönemlerde öğrendikleri bilgiler doğrultusunda radyo televizyon ve sinema alanıyla ilgili belirledikleri bir konu veya projeyi tamamlayacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve bitirme projesi kılavuzunun paylaşılması | - |
2) | Proje önerilerinin tartışılması ve konu seçimi | - |
3) | Proje önerilerinin sunumu ve teslimi / Araştırma projesinin (tez) konusu ve sorunsalının tanımlanması | - |
4) | Projenin geliştirilmesi ve ön çalışma dosyanın hazırlanması / Araştırma projesinin (tez) konusu ve sorunsalının tanımlanması | - |
5) | Projenin geliştirilmesi ve ön çalışma dosyanın hazırlanması / Araştırma projesinin (tez) konusu ve sorunsalının tanımlanması | - |
6) | Projenin geliştirilmesi ve ön çalışma dosyanın hazırlanması / Araştırma projesinin (tez) konusu ve sorunsalının tanımlanması | - |
7) | Projenin geliştirilmesi ve ön çalışma dosyanın hazırlanması / Araştırma projesinin (tez) konusu ve sorunsalının tanımlanması | - |
8) | Ara Sınav (Vize dosyası teslimi) | - |
9) | Çalışma takvimine göre projenin yapım süreci / Literatür taraması, tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, yöntem ve araştırma planının belirlenmesi | - |
10) | Çalışma takvimine göre projenin yapım süreci / Literatür taraması, tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, yöntem ve araştırma planının belirlenmesi | - |
11) | Çalışma takvimine göre projenin yapım süreci / Literatür taraması, tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, yöntem ve araştırma planının belirlenmesi | - |
12) | Çalışma takvimine göre projenin yapım süreci / Literatür taraması, tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, yöntem ve araştırma planının belirlenmesi | - |
13) | Çalışma takvimine göre projenin yapım süreci / Literatür taraması, tezin kavramsal ve kuramsal çerçevesinin oluşturulması, yöntem ve araştırma planının belirlenmesi | - |
14) | Teslim öncesi gerekli düzeltmeler için projelerin kontrolü | - |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Bitirme Projesi Kılavuzu |
Diğer Kaynaklar: | 1. Keith M. (2009). Johnston, Coming Soon: Film Trailers and the Selling of Hollywood Technology, McFarland. 2. Yıldırım, Cem (2019). Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Urzeni Yayınları. 3. Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Nobel Yayınları. 4. Erdoğan, İ. (2013). Pozitivist metodoloji. İstanbul: Erk yayınları 5. Başol, Ö. (2010). Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri. İthaki Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |