Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF404 | ||||||||
Ders İsmi: | Sinema Kuramları ve Türler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CANAN ARSLAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CANAN GÜLSEREN İNAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin sinema alanında teorik çalışmaları olan ünlü kuramcıları tanımasını, bu kuramcıların yaklaşımlarını anlamalarını ve film türleri hakkında temel bir bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel sinema kuramları ve film türlerine giriş niteliğinde olan bu ders, film biçimini ve onun sosyal işlevlerini çözümleyen önemli teorisyenlerin yaklaşımlarının incelenmesi yoluyla film kuramı ve film türleri alanında öğrencilerde temel bir bilgi birikimi oluşturmak için tasarlanmıştır. Derste, önemli sinema teorisyenlerinin yazdıkları metinler incelenerek tartışılacak, film türleri ele alınacak ve her bir kuramsal yaklaşımla bağlantısı olan ve bir türü temsil eden sinema filminin gösterimi yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgilendirme Kuram Nedir? | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Sovyet Montaj Kuramı: Vsevolod I. Pudovkin ve Sergei Eisenstein | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Sinemada Gerçekçi Kuram: Andre Bazin ve Siegfried Kracauer | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Semiyotik ve Yapısalcılık | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Semiyotik ve Yapısalcılık (devam) | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Auteur kuramı | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Feminist film kuramı | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Vize | Yok |
9) | Tür kuramı | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Tür sineması ve çeşitleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Korku ve Gerilim Sineması | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Komedi ve Müzikal Sineması | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Melodram sinaması | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Tür bükmek: türler arası geçişler | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Dudley J. Andrew, Büyük Sinema Kuramları, Doruk Yayımcılık, 2010 2- Nilgün Abisel. Popüler Sinema ve Film Türleri. De Ki Yayıncılık, 2017 3. Andre Bazin. Sinema Nedir?. Doruk, 2000. 4. Anneke Smelik. Feminist Sinema ve Film Teorisi. Agora Kitaplığı, 2008. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dudley J. Andrew, Büyük Sinema Kuramları, Doruk Yayımcılık, 2010 2- Nilgün Abisel. Popüler Sinema ve Film Türleri. De Ki Yayıncılık, 2017 3. Andre Bazin. Sinema Nedir?. Doruk, 2000. 4. Anneke Smelik. Feminist Sinema ve Film Teorisi. Agora Kitaplığı, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | 5 |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | 5 |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 5 |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | 3 |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 3 |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | 3 |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | 2 |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | 3 |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | 3 |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | 5 |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |