Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve vücut geliştirme kavramlarını anlamak, vücut geliştirme egzersiz hareketleri için gerekli ekipmanları tanımak, tekniğe uygun bir şekilde uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramları, Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Herkes İçin Spor Kavramı, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Kas-İskelet Sistemi, Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması, Temel Antrenman Bilgisi, Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri, Temel Antrenman Yöntemleri, Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.), Karşılaşılan Spor Sakatlıkları, Ergojenik Yardım, Doping 1-2 konularının öğretimini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramlar |
Sunum |
2) |
Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri
|
Sunum |
3) |
Herkes İçin Spor Kavramı, Rekreasyon
|
Sunum |
4) |
Yeterli ve Dengeli Beslenme |
Sunum |
5) |
İskelet Sistemi |
Sunum |
6) |
Kas Sistemi ve Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması
|
Sunum |
7) |
Temel Antrenman Bilgisi |
Sunum |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri |
Sunum |
10) |
Temel Antrenman Yöntemleri |
Sunum |
11) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.)
|
Sunum |
12) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.) |
Sunum |
13) |
Karşılaşılan Spor Sakatlıkları |
Sunum |
14) |
Ergojenik Yardım, Doping-1 |
Sunum |
15) |
Doping-2 ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders sunumları haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
• Editör: Hayri ERTAN, Spor Bilimlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
• Sporda Beslenme, Aysel Pehlivan, Morpa Kültür Yayınları.
• Antrenman Teorisi, Uğur Dündar, Nobel Akademik Yayıncılık.
• Dönemleme: Antrenman Kuramı ve Yöntemi, T.O.Bompa, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
• Fiziksel Uygunluk, Prof. Dr. M. Kamil Özer, Nobel Yayın Dağıtım.
• Egzersiz Fizyolojisi Uygulama Klavuzu, Bob Murray, W. Larry Kenney, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. |
|
2) |
Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. |
|
3) |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme |
|
4) |
İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak. |
|
5) |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma. |
|
7) |
Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme. |
|
8) |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme. |
|
9) |
Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme |
|
10) |
Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme. |
|
11) |
İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. |
|
12) |
Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. |
|
13) |
Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. |
|