Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve vücut geliştirme kavramlarını anlamak, vücut geliştirme egzersiz hareketleri için gerekli ekipmanları tanımak, tekniğe uygun bir şekilde uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramları, Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Herkes İçin Spor Kavramı, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Kas-İskelet Sistemi, Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması, Temel Antrenman Bilgisi, Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri, Temel Antrenman Yöntemleri, Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.), Karşılaşılan Spor Sakatlıkları, Ergojenik Yardım, Doping 1-2 konularının öğretimini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Beden Eğitimi ve Spor ile İlgili Temel Kavramlar |
Sunum |
2) |
Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri
|
Sunum |
3) |
Herkes İçin Spor Kavramı, Rekreasyon
|
Sunum |
4) |
Yeterli ve Dengeli Beslenme |
Sunum |
5) |
İskelet Sistemi |
Sunum |
6) |
Kas Sistemi ve Vücut Kas Gruplarının Tanımlanması
|
Sunum |
7) |
Temel Antrenman Bilgisi |
Sunum |
8) |
Vize sınavı |
|
9) |
Antrenman Programlarının Hazırlanma İlkeleri |
Sunum |
10) |
Temel Antrenman Yöntemleri |
Sunum |
11) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.)
|
Sunum |
12) |
Vücut Geliştirme Egzersiz Yöntemleri ve İlgili Hareketleri, Vücut Geliştirme Ekipmanları (Makineler, Serbest Ağırlıklar, Cardio Aletleri, Yardımcı Aparatlar vb.) |
Sunum |
13) |
Karşılaşılan Spor Sakatlıkları |
Sunum |
14) |
Ergojenik Yardım, Doping-1 |
Sunum |
15) |
Doping-2 ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders sunumları haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
• Editör: Hayri ERTAN, Spor Bilimlerine Giriş, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
• Sporda Beslenme, Aysel Pehlivan, Morpa Kültür Yayınları.
• Antrenman Teorisi, Uğur Dündar, Nobel Akademik Yayıncılık.
• Dönemleme: Antrenman Kuramı ve Yöntemi, T.O.Bompa, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
• Fiziksel Uygunluk, Prof. Dr. M. Kamil Özer, Nobel Yayın Dağıtım.
• Egzersiz Fizyolojisi Uygulama Klavuzu, Bob Murray, W. Larry Kenney, Çeviri: Tanju Bağırgan, Spor Yayınevi ve Kitabevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme bölüm mezunları, işletme alanının alt disiplinleri olan yönetim, pazarlama, finans, üretim, sayısal yöntemler, muhasebe ve bilgi teknolojileri konularında ileri düzeyde bilgi sahibidirler. |
|
2) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin tüm faaliyetleriyle ilgili gereksinimlerini belirleme, tanımlama, tasarlama ve en uygun güncel çözümleri bularak işletmenin ihtiyacına göre uyarlama becerisine sahiptir. |
|
3) |
İşletme bölüm mezunları, sahip oldukları bilgiyi eleştirel ve analitik bir düşünce tarzıyla yorumlayarak, çalışma yaşamındaki verileri analiz edebilme, değerlendirebilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. |
|
4) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren tüm işletmelerde, düşünce ve önerilerini İngilizce olarak da yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, çalışma yaşamındaki diğer paydaşlarla iletişim kurabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, bilişim ihtiyaçlarını ve alt yapılarını değerlendirebilecek ve proje yönetim süreçlerinde aktif rol alacak ve yabancı yöneticilerle rekabet edecek bilgiye sahiptir. |
|
6) |
İşletme bölüm mezunları, kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincine ve görev yaptığı işletmelerde bu bilinç ve prensipler doğrultusunda iş yapma ve sonuçlandırma becerisine sahiptir. |
|
7) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerin, faaliyet alanlarındaki tüm gereksinimlerine çözüm geliştirirken mesleki etik kurallarını uygular, yasaların gereklerini bilir ve yerine getirir. |
|
8) |
İşletme bölüm mezunları, yenilikçiliğe ve değişime açık, girişimci, liderlik becerilerine sahip, gelişen bilimsel çalışmaların ışığında ortaya çıkan yeni yaklaşımlara hâkim ve bu yeni yaklaşım ve araçları kullanma ve adapte etme konularında gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
9) |
İşletme bölüm mezunları, yaşam boyu öğrenme bilincini kavramış olarak, sorumlulukları çerçevesinde ve alanında uluslararası düzeyde rekabet edebilir. |
|
10) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, orta ve üst düzey yönetici olabilmek ve yabancı yöneticilerle rekabet edebilmek için gerekli yetkinliğe, hızla değişen belirsiz ve karmaşık iş dünyasında bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilme bilgi ve becerisine, buna ilişkin strateji ve model geliştirme konularında ihtiyaç duyulan beceriye sahiptir. |
|
11) |
İşletme bölüm mezunları, ulusal ve uluslararası işletmelerde, gerçekleştirilen tüm uygulamaların işletmeler ve kullanıcılar açısından etkilerini öngörmek ve gerekli güvenlik ve gizlilik boyutları açısından ilgili paydaşları bilgilendirmek ve bu konuda gereken çözümleri geliştirmek konularında yetkindir. |
|
12) |
İşletme bölüm mezunları, işletme içerisinde çalışanlar arasında ve işletme dışında müşteriler ve diğer paydaşlarla gerek Türkçe gerekse İngilizce olarak iletişimde meydana gelebilecek çatışmaları tanımlama, çözme ve yönetme becerisine sahiptir. |
|