Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yarıiletken malzemeler ve özellikleri |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
2) |
Diyotların Yapısı ve Diyot Türleri |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME Yayıncılık, 2010
|
3) |
Diyotların AC ve DC analizleri |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME Yayıncılık, 2010 |
4) |
Yarım dalga ve tam dalga doğrultucu devreleri ve uygulamaları |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
5) |
Kırpıcı ve kenetleme devreleri ve uygulamaları |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010 |
6) |
Transistör (BJT) yapısı, çalışması ve çeşitleri |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
7) |
Transistörlerin (BJT) DC analizi |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
8) |
Ara sınav
Transistörlerin (BJT) DC analizi - 2 |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
9) |
JFET’lerin yapısı ve karakteristikleri |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
10) |
MOSFET’lerin yapısı ve karakteristikleri |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
11) |
JFET yükselteç devreleri ve uygulamaları |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010 |
12) |
MOSFET yükselteç devreleri ve uygulamaları |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
13) |
İşlemsel Yükselteç Devreleri ve Uygulamaları |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
14) |
İşlemsel yükselteç devreleri ve uygulamaları-2 |
“Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi”
Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky PALME YAYINCILIK, 2010
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Elektrik-Elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini öğrenmenin yanı sıra, çeşitli devre çözümleri için gerekli olan yöntemleri öğrenir. |
|
2) |
Elektrik ve Manyetizma ile ilgili temel düzeydeki gerekli teorik bilgiye ve bu bilgiyi kullanabilmesi için gerekli olan matematiksel bilgiye sahip olur. |
|
4) |
Bilgisayar destekli tesisat projeleri çizebilir. Elektrik tesisat projelerini okur, düzenler ve çizer. Proje için gerekli malzeme ve teçhizatın miktar ve niteliklerini tespit edebilir. İlgili yönetmelikler ile ulusal ve uluslararası standartları bilir ve uygular. |
|
5) |
Endüstride kullanılan elektrik makinelerinin temel makine parametrelerini, çalışma prensiplerini, karakteristik özelliklerini bilir, bu makineleri sınıflandırabilir ve sektörde ihtiyaç duyulan alana göre makine seçimi yapabilir. |
|
6) |
Elektrik enerjisinin üretim yöntemlerini, iletimi ve dağıtımını , iletimi ve dağıtımı aşamasında karşılaşabileceği muhtemel problemleri ve bu problemlere karşı hangi ekipmanlar ile nasıl müdahale etmesi gerektiğini bilir. |
|
7) |
Bireysel proje geliştirme bilinci ve bir grup çalışmasında ekip üyeleri arasında kendisine düşen görevleri yerine getirme bilinci kazanır. |
|
8) |
Çalışma hayatında karşılaşabileceği sorunları tanıyabilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme becerisini kazanır. |
|
9) |
Dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede İngilizce dilini kullanabilirler. |
|
10) |
Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisine sahip olur. Kendi meslek alanı ile ilgili bilgisayar destekli sunum yapabilme kabiliyeti kazanır. |
|
11) |
İş güvenliği, iş kazaları ve işçi sağlığı ile ilgili gerekli bilgilere sahip olma ve uygulama bilinci kazanır. |
|
12) |
Bilim ve teknolojik yenilikleri takip edebilme bilinci kazanır. |
|
13) |
Düşüncelerini özgür bir şekilde ifade edebilirler. Yazılı ve sözlü olarak anlatım becerisi kazanmanın yanı sıra, doğru ve etkili iletişim kurma tekniklerini öğrenirler. Yaşadığı toplumun tarihsel ve kültürel birikimine sahip olur. |
|