Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CTR101 | ||||||||
Ders İsmi: | Antrenörlük Eğitimi İlkeleri ve Prensipleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiyede Antrenör Eğitimi ve Politikaları | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Antrenörlük Felsefesi ve İlkeleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Karakterlerine ve aldıkları görevlere göre antrenör çeşitleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Antrenörde olması gereken özellikler | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Sportif başarıyı etkileyen faktörler | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | Antrenörlükte etik ve ahlaki değerler/Fair play | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | Antrenör ve sporcu iletişimi | Antrenör ve sporcu iletişimi |
8) | Vize Sınavı | yok |
9) | Antrenörlükte maç hazırlığı | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Sporcu tipleri ve çeşitlerine göre liderlik esasları | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | Antrenörlük eğitimi genel prensipleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
12) | Avrupa ve Dünya da antrenör eğitimi değerlendirilmesi | Konuya ilişkin ön okumalar |
13) | Antrenman planlaması ilkeleri ve prensipleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
14) | Maç yönetimi ve coachlık ilkeleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
15) | Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olay yaratma çalışmaları | Proje ödevi hazırlama-Grup çalışması ve tekrar yöntemi |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara. Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | ||||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | ||||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |