Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CTR101
Ders İsmi: Antrenörlük Eğitimi İlkeleri ve Prensipleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Antrenörlük eğitimi alanında uygulamaya yönelik bir problem çözümünde kullanılabilecek ilkeleri bilerek, çözüm önerileri geliştirebilir.
2) Önerilen bu çözümleri savunabilir.
3) Spor branşı ile ilişkili belirli bir alanda çalışabilir.
4) Spor ve antrenörlük ile ilgili yasaları izlemek ve bu yasalar ile ilgili görev ve sorumlulukların farkına varabilir.
5) Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olabilir.
6) İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Türkiyede Antrenör Eğitimi ve Politikaları Konuya ilişkin ön okumalar
2) Antrenörlük Felsefesi ve İlkeleri Konuya ilişkin ön okumalar
3) Karakterlerine ve aldıkları görevlere göre antrenör çeşitleri Konuya ilişkin ön okumalar
4) Antrenörde olması gereken özellikler Konuya ilişkin ön okumalar
5) Sportif başarıyı etkileyen faktörler Konuya ilişkin ön okumalar
6) Antrenörlükte etik ve ahlaki değerler/Fair play Konuya ilişkin ön okumalar
7) Antrenör ve sporcu iletişimi Antrenör ve sporcu iletişimi
8) Vize Sınavı yok
9) Antrenörlükte maç hazırlığı Konuya ilişkin ön okumalar
10) Sporcu tipleri ve çeşitlerine göre liderlik esasları Konuya ilişkin ön okumalar
11) Antrenörlük eğitimi genel prensipleri Konuya ilişkin ön okumalar
12) Avrupa ve Dünya da antrenör eğitimi değerlendirilmesi Konuya ilişkin ön okumalar
13) Antrenman planlaması ilkeleri ve prensipleri Konuya ilişkin ön okumalar
14) Maç yönetimi ve coachlık ilkeleri Konuya ilişkin ön okumalar
15) Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olay yaratma çalışmaları Proje ödevi hazırlama-Grup çalışması ve tekrar yöntemi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

7

Program Kazanımları
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100