Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CTR102 | ||||||||
Ders İsmi: | Antrenörlükte Metot ve Yaklaşımlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere; Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak genel bir antrenman programını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, antrenman, antrenman bilimi ve temel kavramları | Literatür tarama |
2) | Antrenmanın ilkeleri | Literatür tarama |
3) | Yüklenme Öğeleri (yoğunluk, kapsam, süre, sıklık) | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
4) | Antrenmanın Organizmaya Etkisi | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
5) | Kondisyonel (motorik) özellikler | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
6) | Kuvvetin tanımı ve sınıflandırılması, kuvveti etkileyen faktörler | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
7) | Kuvvet antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
8) | ARA SINAV | |
9) | Dayanıklılığın tanımı, sınıflandırılması ve dayanıklılığı etkileyen faktörler | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
10) | Dayanıklılık antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi | Görsel ve yazılı kaynak tarama |
11) | Sürat tanımı ve sınıflandırılması, süratı etkileyen faktörler | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma |
12) | Sürat antrenmanı geliştirme metotları ve uygulamalı örnek çalışmalar | Görsel ve yazılı kaynak tarama |
13) | Performansta Yüklenme dinlenme ilişkisi | Konuya ilişkin makale araştırması |
14) | Sportif verim, sportif verim bileşenleri | Literatür taraması |
15) | Genel Tekrar ve örnek antrenman programlarının incelenmesi | Görsel ve yazılı kaynak tarama |
16) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK. Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul. Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara. Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK. Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul. Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara. Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |