Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CTR102
Ders İsmi: Antrenörlükte Metot ve Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere; Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak genel bir antrenman programını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Kondisyonel özellikler ile antrenman metotlarını açıklar.
3) Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemlerini listeler.
4) Antrenörlük mesleği ile ilgili saha uygulamaları ve yönetimsel sorunları çözümler.
5) Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri (antrenman uygulamaları, performans ölçüm ve değerlendirmeleri, sporcu seçimi, sporcu ve aileleri ile iletişim vb.) etik değerler çerçevesinde uygular.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, antrenman, antrenman bilimi ve temel kavramları Literatür tarama
2) Antrenmanın ilkeleri Literatür tarama
3) Yüklenme Öğeleri (yoğunluk, kapsam, süre, sıklık) Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
4) Antrenmanın Organizmaya Etkisi Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
5) Kondisyonel (motorik) özellikler Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
6) Kuvvetin tanımı ve sınıflandırılması, kuvveti etkileyen faktörler Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
7) Kuvvet antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
8) ARA SINAV
9) Dayanıklılığın tanımı, sınıflandırılması ve dayanıklılığı etkileyen faktörler Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
10) Dayanıklılık antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi Görsel ve yazılı kaynak tarama
11) Sürat tanımı ve sınıflandırılması, süratı etkileyen faktörler Konuya ilişkin kitap bölümü okuma
12) Sürat antrenmanı geliştirme metotları ve uygulamalı örnek çalışmalar Görsel ve yazılı kaynak tarama
13) Performansta Yüklenme dinlenme ilişkisi Konuya ilişkin makale araştırması
14) Sportif verim, sportif verim bileşenleri Literatür taraması
15) Genel Tekrar ve örnek antrenman programlarının incelenmesi Görsel ve yazılı kaynak tarama
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK.
Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul.
Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara.
Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK.
Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul.
Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara.
Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100