Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA101
Ders İsmi: Temel Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 10
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BERNA KARAÇALI
Dr. Öğr. Üyesi NESLİ TÜRK
Dr. Öğr. Üyesi NURİ ÖZÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, plastik değerlerle birlikte yaratıcı düşünce sürecini oluşturan, görme, algılama ve ifade etme farklılıklarını kavratmaktır.
Dersin İçeriği: Ders; görsel dili oluşturan temel elemanlar; ilkeler ve ışık, ışık gölge, doğal ve yapay objeler üzerinde ışık, gölge, kurşunkalem ile etütler; füzen ile model, noktanın tanımı, olanakları, karakterleri, düzenlenmesi; düzenli ritim, düzensiz ritim, çizginin tanımı, olanakları, doğal ya da yapay çizgi çeşitlerinin ele alınması konularını kapsar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel tasarım ilkelerini bilir, uygulamalarında kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknik beceriye sahiptir.
2) Eleştirel düşünce ve analiz yapma yetisini geliştirir, kullanır.
3) Özgün fikir ve tasarımları ile, proje oluşturur, gerçekleştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Görsel gruplama ve İlişkilendirmeler üzerinde bilgi sahibidir, uygulamalarda kullanır
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel dili oluşturan temel elemanlar, ilkeler. Temel geometrik formlar üzerinde ışık-gölge.
2) Doğal ve Yapay Objeler Üzerinde Işık, Gölge
3) Görsel Etki Elemanları-Çizgi, Biçim, Doku, Ton, Renk. Kuram Elemanları-Ritm, Zıtlık, Uyum.
4) Nokta; noktanın tanımı, olanakları, karakterleri, düzenlenmesi
5) Çizgi; Çizginin Tanımı, Olanakları, Doğal ya da Yapay Çizgi Çeşitleri
6) Çizgi; Çizginin Tanımı, Olanakları, Doğal ya da Yapay Çizgi Çeşitleri
7) Çizgi Araştırması; Kalem, Mürekkep ve Boya ile Çizgi Araştırmaları
8) Vize Sınavı
9) Yüzey Araştırması, Kalem, Mürekkep ve Boya ile Araştırmalar
10) Doku; Dokunun Tanımı, Doğal, Yapay ya da Aktüel Dokular
11) Doku Araştırmaları, Kalem, Mürekkep ve Boya ile Araştırmalar
12) Üç Boyutta Nokta, Çizgi, Yüzey ve Doku Araştırmaları
13) Üç Boyutta Nokta, Çizgi, Yüzey ve Doku Araştırmalar
14) Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri ve Optik
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Atalayer, F. Temel Sanat Öğeleri, Eskişehir, 1993.Çağlarca, S. Plastik Öğeler. İstanbul, İnkılap Yay., 1999.Eco, Umberto. Sanat ve Güzellik, Can Yay.1998.Erinç, S.Resmin Eleştirisi Üzerine. İstanbul, Hil Yay.1995.
Diğer Kaynaklar: Ersoy, Ayla. Sanat Kavramlarına Giriş. İst., Yorum sanat Yay.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 4
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 5
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 1
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. 5
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 5
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 1
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 4
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %