Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA105
Ders İsmi: Çizgi Film Teknikleri I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çizgi film ve animasyon tekniklerinin neler olduğu ve temel prensiplerinin, üretim ve tasarlanma sürecinin anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Animasyon film yapım süreci ve animasyon tekniklerinin kavranması ve animasyon prensiplerinin uygulanması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hareket ilüzyonunu ve oluşturma sürecini incelemek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Animasyon tekniklerini tanımlayabilmek.
2) Animasyon yapım sürecini tanımlayabilmek.
3) Animasyon yapımı prensiplerini kavramak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin genel işleyişi, görev ve sorumlulukların bildirilmesi
2) Temel kavramlar ve canlandırılmış görüntü oluşmasını sağlayan etmenler. Konulara ilişkin ön okumalar
3) Animasyon teknikleri ve sınıflandırılması I Konulara ilişkin ön okumalar
4) Animasyon teknikleri ve sınıflandırılması II Konulara ilişkin ön okumalar
5) Animasyon yapım süreci; pre-prodüksiyon Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları
6) Animasyon yapım süreci; prodüksiyon Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları
7) Animasyon Yapım Süreci; Post-Prodüksiyon Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları
8) Vize Sınavı
9) Animasyonun 12 Temel Prensibi I – Stretch & Squash The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
10) Animasyonun 12 Temel Prensibi II - Anticipation, Staging The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
11) Animasyonun 12 Temel Prensibi III - Straight Ahead Action & Pose To Pose, Follow Through & Overlapping Action, Slow In & Slow Out. The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
12) Animasyonun 12 Temel Prensibi IV – Arcs, Secondary Action. The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
13) Animasyonun 12 Temel Prensibi V – Timing, Exaggeration The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
14) Animasyonun 12 Temel Prensibi VI – Solid Drawing, Appeal. The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber
Diğer Kaynaklar: Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları
The Complete Animation Course: The Principles, Practice and Techniques of Successful
Animation - Chris Patmore - Barron's Educational Series

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 4
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 5
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 3
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. 4
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. 1
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. 3
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %