Çizgi Film ve Animasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CFA106 | ||||||||
Ders İsmi: | Çizgi Film Teknikleri II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ZEYNEP ÖZGE KALYONCU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA HİKMET AYDINGÜLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Animasyon film yapımı tekniklerinin kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Animasyon film yapımında sinematografi ögelerinin aktarılması ve uygulanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin görev ve sorumluluklarının anlatılması | |
2) | Animasyonda sinematografi | |
3) | Temel çekim teknikleri | |
4) | Kompozisyon teknikleri | |
5) | Hareket teknikleri | |
6) | Bakış açısı teknikleri | |
7) | Kamera teknikleri | |
8) | Ara Sınav Kurgu teknikleri | |
9) | Diğer teknikler I | |
10) | Diğer teknikler II | |
11) | Sunum konusunun duyurulması ve incelenmesi | |
12) | Sunum I. grup | |
13) | Sunum II. grup | |
14) | Sunum III. grup | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sinemada Çekim Teknikleri, Jeremey Vineyard, |
Diğer Kaynaklar: | Sinematografi, Blain Brown |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | ||||||||||||||
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | ||||||||||||||
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | ||||||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | ||||||||||||||
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | ||||||||||||||
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | |
3) | Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
4) | Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. | 5 |
5) | Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 5 |
6) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
8) | Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. | |
10) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 4 |
11) | Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | |
12) | Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 5 |
13) | Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 5 |
14) | Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 3 |
15) | Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |