Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD209 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel İletişim Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Görsel iletişim tarihinin önemli kırılma noktaları ve dönemlerinin toplum üzerindeki sosyal, ekonomik ve kültürel etkileri incelenecek ve tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders, görsel iletişimin tarihsel kökenlerinden günümüz ve postmodern görsel iletişim yöntemlerine kadar olan süreçteki gelişimiyle ilgili bir perspektif sunar. Görsel iletişim tarihinin önemli kırılma noktaları ve dönemlerinin toplum üzerindeki sosyal, ekonomik ve kültürel etkileri incelenecek ve tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma. Ders hakkında bilgilendirme. | |
2) | Mağara resimlerinden Mısır hiyerogliflerine iletişim modelleri. | |
3) | Alfabetik sistemin kuruluşu ve kullanım biçimleri. Elle yazımdan matbaaya kitabın gelişim seyri. | |
4) | Rönesans döneminde yazı, kitap, ansiklopedi ve imge tasarımı. | |
5) | Sanayi devrimi ve kitle iletişimi. | |
6) | Gazeteciliğin doğuşu ve yaygınlaşması. | |
7) | Fotoğrafın icadı ve kitle iletişim aracı olarak kullanımı. | |
8) | Vize sınavı. | |
9) | Modernleşme süreçleri ve sinemanın doğuşu. | |
10) | Avant-garde hareket, fotoğraf ve sinema. | |
11) | Bauhaus ve tasarım. | |
12) | Modernistler, 2. Dünya Savaşı sonrası dönem. Tüketim toplumunda basın yayın, reklam ve televizyon. | |
13) | Bilgi toplumu ve yeni medya. | |
14) | Yeni medya biçimleri. | |
15) | Final sınavı. |
Ders Notları / Kitaplar: | E-öğrenme veya mail üzerinden paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | 1- https://www.historyofvisualcommunication.com/ 2- Heyer P. & Crowley D. (2010). İletişim Tarihi. Siyasal Kitabevi. 3- Cereci, S. (2008). Mağaradan Ekrana Görüntünün Öyküsü. Nobel Yayınevi. 4- Uçar, T. F. (2019). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Kitapevi. 5- Freund, G. (2006). Fotoğraf ve Toplum. Sel Yayıncılık. 6- Berger, J. (1990). Görme Biçimleri. Metis Yayınları. 7- Briggs, A. & Burke, P. (2011). Medyanın Toplumsal Tarihi. Kırmızı/İzdüşüm Yayınları. 8- Poe, M. T. (2015). İletişim Tarihi. Islık Yayınları. 9- Bourdieu, P. (1996). Televizyon Üzerine. Sel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
6 |
3 |
5 |
7 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 5 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 5 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | 3 |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 4 |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 4 |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | 4 |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 4 |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. | 4 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 3 |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 5 |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |