Radyo, Televizyon ve Sinema | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RTF409 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel Dil ve Kültür | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SİBEL FÜGAN VAROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SİBEL FÜGAN VAROL Dr. Öğr. Üyesi DENİZ YÜCEER BERKER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Görsel kültür konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerini geliştirerek, çeşitli görüntü, nesne ve alanları eleştirel yaklaşımla analiz edebilme becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Görsel kültür çalışmalarının ne olduğunu ve nasıl bir araştırma alanı gerektirdiğini açıklar. Görüntülerin toplumsal anlamını toplumsal cinsiyet, sınıf, yaş vb. bağlamında analiz eder. ‘Görme’nin tarihsel ve kültürel bir olgu olduğunu açıklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, derse kısa bir giriş | Yok |
2) | İdeolojiye Giriş: They Live film gösterimi ve üzerine tartışma. | Yok |
3) | İdeolojinin tanımlanması (Antonio Gramsci, Louis Althusser, Karl Marx’ın ideolojiye yaklaşımlarına değinilecektir.) | Yok |
4) | İdeoloji bağlamında "Sapığın İdeoloji Rehberi" belgeseli izlenecektir. | Yok |
5) | Tüketim kültürü ve haz: Tüketim toplumu, kültür endüstrisi, meta fetişizmi gibi kavramlara değinilecektir. | Yok |
6) | Görüntü ve İktidar | Yok |
7) | “İradenin Zaferi’ film gösterimi ve propaganda kavramının tartışılması. | Yok |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Gösteri Toplumu kavramı tartışılacaktır. | Yok |
10) | Göstergelerin özellikleri ve göstergelerde kullanılan temel kavramların tanımlanması | Yok |
11) | Göstergelerin özellikleri ve göstergelerde kullanılan temel kavramların tanımlanması | Yok |
12) | Görsel kültür ve gündelik hayat ilişkisi bağlamında reklamların analiz edilmesi. | Yok |
13) | Göstergebilim yöntemiyle gazete, dergi ve televizyon reklam görsellerinin çözümlemesi. (Proje çalışması) | Yok |
14) | Göstergebilim yöntemiyle gazete, dergi ve televizyon reklam görsellerinin çözümlemesi. (Proje çalışması) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Genç, A., Sipahioğlu A.(1990) Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç. Sergi Yayınları. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları, Louis Althusser |
Diğer Kaynaklar: | Görme Biçimleri, John Berger. Theory of Visual Perception, Ian E. Gordon |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | |||||||||||
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | |||||||||||
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | |||||||||||
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | |||||||||||
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | |||||||||||
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | |||||||||||
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | |||||||||||
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | |||||||||||
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | |||||||||||
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. | 2 |
2) | Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. | 3 |
3) | Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. | 4 |
4) | Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. | 3 |
5) | Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. | 5 |
6) | Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. | 2 |
7) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. | 1 |
8) | Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. | 1 |
9) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. | 2 |
10) | Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. | 5 |
11) | Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. | 2 |
12) | Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |