Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim Olgusunun Genel Tanımı (iletişimsel işleyişin basit şematiği) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
İletişimin Türleri (sözlü, sözsüz; yazılı, görsel, işitsel; doğrudan, dolaylı) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
İletişimin Düzeyleri (hiyerarşik, eş düzeylilik) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
İletişimin Boyutları (bireysel ve kitlesel iletişim) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Kişinin Kendi Kendisiyle İletişimi (kararsızlık ve uyum süreçleri, kendisine itiraf, sorun ve çatışmaları kendi içinde çözebilme vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Kişilerarası İletişim (kişilerarası iletişimin tanımı, kişilerarası iletişimin arka planı, kişilerarası iletişimde başarı veya başarısızlık vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Grup İletişimi (grup çeşitleri, grup yapısı, küçük gruplarda çatışma ve uzlaşma, grup dinamiği, arkadaş çevresi, referans grupları, aile içinde iletişimsel sorun ve aksaklıklar) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
7 hafta anlatılan tüm konular |
9) |
Örgüt (Kurumsal) İletişimi (örgüt çeşitleri, örgüt içi iletişimin düzeyleri, hiyerarşi, motivasyon, verimlilik vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kitle İletişimi (kitle iletişiminin tanımı, doğrudan kitle iletişimi, aracılı kitle iletişimi, kitle iletişim araçlarının kısa tarihi, sosyal medya) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Kamusal İletişim (kamusal iletişimin tanımı, tarihsel gelişimi, topluluk önünde konuşabilme becerisi, ikna yetisi, empati kurabilme, imaj vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Uluslararası İletişim (uluslararası tanıtımlar, ulusların halkla ilişkileri, lobicilik, diplomaside iletişimin rolü vb.) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kültürlerarası İletişim (kültürel etkileşim, başka kültürel ortamları tanıma, kültürlerarası çatışma yerine kültürlerarası etkileşim ve kaynaşma) |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Küreselleşen Dünyada İletişimin Rolü ve Önemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sosyal bilimler alanına yönelik temel kavramlar arasında bağlantı kurar ve disiplinlerarası bir çalışmanın gerektirdiği yetkinliğe sahip olur. |
5 |
2) |
İletişim bilimleri uzmanlık alanıyla ilgili kuramsal altyapıyı edinir. |
5 |
3) |
Yeni medya ve iletişim alanına yönelik edindiği teorik bilgileri pratikle bağdaştırabilme yetisini kazanarak, yenilikçi ve yaratıcı çözümler üretir. |
5 |
4) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, mevcut ve olası problemlere yönelik akılcı fikirler üreterek, özgün bilimsel analizler geliştirir. |
5 |
5) |
Ulusal ve uluslararası sorunları yakından izleyerek, toplumsal sorunlara karşı farkındalık yaratma bilincine sahip olur ve bu yetkinliğini alanıyla ilgili bilimsel çalışmalar için kullanır. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
3 |
7) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
8) |
Yeni medya ve iletişim alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
4 |
9) |
Medyayı takip ederek haberleri karşılaştırmayı, değerlendirmeyi ve yorumlamayı öğrenir, bu sayede gazetecilik alanında ortaya çıkan değişimleri ve dönüşümleri sosyal bağlamda analiz eder. |
4 |
10) |
Alanıyla ilgili yenilikleri takip eder, etik ilkeleri içselleştirir ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur. |
5 |
11) |
Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin rolünü ve etkinliğini kavrar, projeler üreterek yeni medyanın toplumsal ve kültürel etkilerini araştırır. |
4 |
12) |
Bireysel olarak ve ekip çalışması içinde aktif rol ve sorumluluk alabilecek yetkinliği sahip olur. |
4 |