Radyo ve Televizyon Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCM104 | ||||||||
Ders İsmi: | Film ve Videoda Kurgu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. LÜTFİCAN UMUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere film ve video kurgusunun tarihi ve teknolojik gelişimini öğretmek ve profesyonel standartlarda film ve video kurgulayabilmeleri ve post prodüksiyon işlemlerini uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere kurgu teknolojileri ve uygulamalarının tarihsel gelişimi ile birlikte temel kurgu teknikleri, diyalog sahnesi kurgusu, aksiyon sahnesi kurgusu ve belgesel kurgusu öğretilir. Öğrencilere ayrıca kurgu uygulamalarını gerçekleştirebilecekleri Adobe Premiere Pro kurgu yazılımının temel çalışma prensipleri ile çeşitli uygulama yöntemleri de öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurgu nedir? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? | In the Blink of an Eye (Göz Kırparken) Walter Murch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005 |
2) | Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Griffith, Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019) |
3) | Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014 |
4) | Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014 |
5) | Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade | |
6) | 180 derece kuralı, Devamlılık, Örnek bir sahneyi kesmek. | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019) |
7) | Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri. Yazı yazmak. | Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014 |
8) | Vize | |
9) | Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çarpraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying | Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019) |
10) | Basit Renk Düzeltme ve Grading | The Art & Technique of Digital Color Correction. Steve Hullfish. Focal Press. 2008 |
11) | Ses kurgusu, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri | |
12) | Çoklu kamera görüntüsü kurgulama | helpx.adobe.com/premiere-pro/using/create-multi-camera-source-sequence.html |
13) | Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler | |
14) | Final projesinin kurgulanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Göz Kırparken Walter Munch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005 Dijital Video ile Sinema, İlker Canıklıgil, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2007 Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar-Program Eğitimi Dizisi,2014 |
Diğer Kaynaklar: | creativecow.net videocopilot.net |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
3) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
4) Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | ||||||||||||||
5) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
6) Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | ||||||||||||||
7) Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | ||||||||||||||
8) Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | ||||||||||||||
9) Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | ||||||||||||||
10) Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | ||||||||||||||
11) Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | ||||||||||||||
12) Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | ||||||||||||||
13) Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | ||||||||||||||
14) Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | ||||||||||||||
15) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | ||||||||||||||
16) Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin ön hazırlık (pre-production) kısmında araştırma yapabilme. | |
4) | Görsel-işitsel medya ürünlerinin üretim sürecini ve aşamalarını açıklayabilme. | 5 |
5) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama (production) kısmında nihai üründe kullanılmak üzere görsel-işitsel kayıt araçlarından faydalanarak kayıt yapabilme. | |
6) | Görsel-işitsel medya üretim sürecinde kullanılan (ışık setleri, kamera aparatları, masaüstü yazılımları vb) ekipmanların işlevlerini açıklayabilme. | 5 |
6) | Görsel-işitsel medya üretim süreçlerinin uygulama sonrası (post-production) kısmında verili materyalleri kurgulayabilme. | |
7) | Temel düzeyde ışık ekipmanları kullanabilme ve ışıklandırma yapabilme. | |
8) | Temel düzeyde görsel efekt uygulayabilme. | 4 |
9) | Üretim türüne bağlı olarak, araştırma yazısı, senaryo, rapor, bütçe gibi belgeleri hazırlayabilme. | |
10) | Radyo ve televizyon alanında proje geliştirebilme. | |
11) | Film ve televizyon teknolojileri ve bu teknolojilerin gelişimine yönelik araştırma yapabilme. | 5 |
12) | Medya etrafında şekillen kültürü ve radyo ve televizyonun etkileşim içerisinde olduğu kültürel öğeleri eleştirel bakış açısıyla tartışabilme. | 4 |
13) | Film ve televizyon tarihi ve kültürü içerisinde yer alan klasik ve güncel filmleri, televizyon yapımları ve olguları eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme. | 4 |
14) | Film dili kavramını, ilkelerini ve film dilinin öğelerini açıklayabilme. | 5 |
15) | Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer almaları sayesinde, farklı meslek ve görevlere sahip kişiler ile yapılan projelerde yer alan diğer kişilerle iletişim kurabilme. | 4 |
16) | Bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda etik kavramını eleştirel bir gözle açıklayabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |