Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | URC110 | ||||||||
Ders İsmi: | Kariyer Planlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DİLEK SAKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERYEM MENEKŞE Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR Öğr.Gör. ERDAL CAN YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ERDOĞAN Öğr.Gör. ALİ ATAŞ Dr. Öğr. Üyesi KADRİYE SÖNMEZ Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN Dr. Öğr. Üyesi ESRA ÖĞÜLMÜŞ ÖZKUM Öğr.Gör. FEHMİ ALMALI Öğr.Gör. CANAN ARSLAN Öğr.Gör. GAMZE EŞGÜNOĞLU ÇELİK Öğr.Gör. ÖMER FARUK YILMAZ Bölüm Başkanı TANYA AGOPYAN Öğr.Gör. Fatma Ünal Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK Öğr.Gör. ENES YÜREK Öğr.Gör. SERDAR BAL Öğr.Gör. BURAK AĞGÜL Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKGÜN Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU Dr. Öğr. Üyesi EZGİ GAGA Öğr.Gör. ÖZLEM KORUK Dr. Öğr. Üyesi SEMİH SAMİ AKAY Dr. Öğr. Üyesi PELİN KOTAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedefler. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. |
Dersin İçeriği: | Temel teknik değerlendirilmesi,Temel teknik uygulamaları,Uygulamada karşılaşılan problemler.Öğrenim metodları, global , analetik ve mixed yöntemler , basamaklama metodu, basamaklamadaki problemler, hatalar için ayrı basamaklama metodları, temel antrenmanın ilkeleri ve kurgusu, antrenmanı değerlendirebilmek, saha ve ekipmanın amaca uygun kullanımı, drill planlayabilme ve değerlendirebilme, amaca uygun drill seçimi, hataları çözmek için drill uygulayabilme , basit oyun kurgusu ve oyunu geliştirebilme , taktik hazırlık ve planlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında genel bilgiler ve ders izlencesi paylaşımı | Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması. |
2) | Kariyer Nedir? | Öğrencilerin, beceri, yetenek, yetkinlik, kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarının açıklanması ve öğrencilerin farkındalıklarının artırılması. |
3) | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | Öğrencilerin, lisans eğitimlerini destekleyecek değişim ve eğitim bursu programları hakkında, ilgili kurumların/üniversite birimlerinin yetkilileri tarafından bilgilendirilmesi. |
4) | Temel İletişim Becerileri | İletişim Ağının (networking) ve sosyal medya kullanımının öneminin ve genel kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, resmi yazışma kuralları, hitap gibi temel konularda öğrencilerin bilinçlendirilmesi. |
5) | Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları | Sivil Toplum Kuruluşlarının yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. Söz konusu panele, öğrencileri motive etmek ve yüreklendirmek amacı ile panelin düzenlendiği üniversiteden mezun ve sektörde başarı göstermiş ilham verici kişilerin katılımı önerilmektedir. |
6) | İnce Yetenekler (Soft-Skills) | İnce Yeteneklerin (Soft Skills) ve bu yeteneklerin başarı üzerindeki etkilerinin anlatılması. |
7) | Sektör Günleri - Kamu Sektörü | Kamu sektörünün günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve kamu sektöründeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
8) | Diksiyon ve Beden Dili | Diksiyonun ve beden dilinin önemi hakkında öğrencilerde farkındalık uyandırmaya yönelik eğitim verilmesi ve uygulamaların yapılması. |
9) | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama eğitimleri |
10) | Sektör Günleri - Özel Sektör – Onur Bayhan | Özel sektörden; hizmet, finans, üretim vb. farklı alanların günümüz koşullarında yeni mezunlardan beklentileri ve bu sektörlerdeki kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
11) | Etkili Mülakat Teknikleri | Mülakat örnekleri ve provaları ile öğrencilerin, kendilerini doğru ifade edebilme becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaların yapılması ve öğrencilerin etkili iletişim kurma |
12) | Sektör Günleri - Akademi | Farklı disiplinlerde, akademik kariyer düşünen öğrencileri bilinçlendirmek ve günümüz koşullarındaki gereklerini aktarmak amacıyla akademisyenlerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
13) | Sektör Günleri - Girişimcilik | Start-up / girişimciliğin doğası, günümüz koşullarında kariyer fırsatları hakkında bilgi verebilecek yöneticilerin katılımı ile panel düzenlenmesi. |
14) | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları | Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||||||||||
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | ||||||||||||||||
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | ||||||||||||||||
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | ||||||||||||||||
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | ||||||||||||||||
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | ||||||||||||||||
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | ||||||||||||||||
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | ||||||||||||||||
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | ||||||||||||||||
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | ||||||||||||||||
12) Araştırma raporu hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | ||||||||||||||||
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | ||||||||||||||||
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | ||||||||||||||||
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | 5 |
2) | Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | |
3) | Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | |
4) | Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | |
5) | Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | |
6) | Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | |
7) | Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | |
8) | Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | |
9) | Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | |
10) | Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | |
11) | Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | |
12) | Araştırma raporu hazırlayabilme, | |
13) | Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | |
14) | Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | |
15) | Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | |
16) | Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | |
17) | Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |