Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES359 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KAMİL YAZICIOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan vücuduna ait temel fonksiyonları öğrenerek , acil durumlarla karşılaştığında sağlık problemlerini doğru bir şekilde tanılayarak müdahale edebilmek dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık bilgisinin tanımı, amacı, sağlıkla ilgili gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen, çevre koşulları, İlk yardım, tanımı, amacı, acil durumlarda karar verme pansuman ve bandajlama, taşıma, solunum ve kalp durması, yaralanma ve kanamalar, ısı yaralanmaları, yanık, zehirlenme, tıkanma ve boğulma, kırıklar ve diğer kas iskelet sistemi yaralanmaları, dolaşım sistemi sorunları, omurga travmaları, yabancı cisim batmaları, hayvan ve böcek ısırıklarında ilk yardım ve buna bağlı olarak tüm müdahaleler ile güvene alınan hastanın yetkin sağlık birimine ulaştırılması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişisel ve Toplumsal Sağlık | Kitap okuma |
2) | Bireysel Hijyen ve sağlık | Kitap okuma |
3) | Sağlıklı Beslenme | Kitap okuma |
4) | Sağlığa Zararlı Alışkanlıklar | Kitap okuma |
5) | Genel İlkyardım Bilgileri, Hasta/Yaralının ve Olay Yerinin Değerlendirilmesi | Kitap okuma |
6) | Temel Yaşam Desteği, Kanamalarda İlkyardım | Kitap okuma |
7) | Yaralanmalarda İlkyardım, Yanık, İlkyardım. | Kitap okuma |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kırık, Çıkık ve Burkulmalarda İlkyardım, | Kitap okuma |
10) | Zehirlenmelerde İlkyardım. Donma ve Sıcak Çarpmasında İlkyardım. | Kitap okuma |
11) | Hayvan Isırmalarında İlkyardım. | Kitap okuma |
12) | Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım. | Kitap okuma |
13) | Bilinç Bozukluklarında İlkyardım. | Kitap okuma |
14) | Boğulmalarda İlkyardım. | Kitap okuma |
15) | Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri. | Kitap okuma |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | http://www.ilkyardim.org.tr/dokumanlar/Saglik-Bakanligi-Ilk-Yardim.pdf Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Diğer Kaynaklar: | http://www.ilkyardim.org.tr/dokumanlar/Saglik-Bakanligi-Ilk-Yardim.pdf Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |