Dersin Amacı: |
Temel sayısal kavramlar, Boolean kanunları ve mantık devreleri, toplayıcı devreleri, kodlayıcı/kodçözücü, çoklayıcı/azaltıcı uygulama devreleri, Flip flop yapısı ve uygulamaları, konularının kavranması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Sayı sistemleri, Boolean kanunları ve mantık kapıları ve devreleri, mantık ifadelerinin sadeleştirilmesi, toplama devreleri, Karnaugh haritası, kod çözücü ve uygulama devreleri, çoklayıcı ve azaltıcı (Mux,Demux) devreleri, Flip Flop temel yapısı ve çeşitleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders oryantasyonu, öğrencilerle tanışma ve dersin işlenme yöntemi. Sayı sistemlerine giriş. |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
2) |
İkili, sekizli, onlu ve onaltılı sayı sistemleri |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
3) |
Mantık kapıları; DEĞİL(NOT), VE(AND), VEYA(OR) kapıları ve uygulamaları |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
4) |
Mantık kapıları; NAND, NOR, EXOR, EXNOR kapıları ve uygulamaları |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
5) |
Boolean kanunları ve uygulamalar |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
6) |
DE MORGAN teoremi ve uygulamaları |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
7) |
Karnaugh haritası çizme ve sadeleştirme yöntemleri |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Yarım ve tam toplayıcılar |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
10) |
Kod çözücüler |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
11) |
Multiplexers (veri seçiciler) |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
12) |
Azaltıcılar – Veri Dağıtıcılar (Demultiplexers) |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
13) |
Flip flop temelleri, SR flip flop |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
14) |
D flip flop, JK flip flop ve uygulamaları |
“Sayısal Elektronik” Mustafa Engin, Dilşad Engin Ege Üni. Yayınları |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Elektrik-Elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini öğrenmenin yanı sıra, çeşitli devre çözümleri için gerekli olan yöntemleri öğrenir. |
|
2) |
Elektrik ve Manyetizma ile ilgili temel düzeydeki gerekli teorik bilgiye ve bu bilgiyi kullanabilmesi için gerekli olan matematiksel bilgiye sahip olur. |
|
4) |
Bilgisayar destekli tesisat projeleri çizebilir. Elektrik tesisat projelerini okur, düzenler ve çizer. Proje için gerekli malzeme ve teçhizatın miktar ve niteliklerini tespit edebilir. İlgili yönetmelikler ile ulusal ve uluslararası standartları bilir ve uygular. |
|
5) |
Endüstride kullanılan elektrik makinelerinin temel makine parametrelerini, çalışma prensiplerini, karakteristik özelliklerini bilir, bu makineleri sınıflandırabilir ve sektörde ihtiyaç duyulan alana göre makine seçimi yapabilir. |
|
6) |
Elektrik enerjisinin üretim yöntemlerini, iletimi ve dağıtımını , iletimi ve dağıtımı aşamasında karşılaşabileceği muhtemel problemleri ve bu problemlere karşı hangi ekipmanlar ile nasıl müdahale etmesi gerektiğini bilir. |
|
7) |
Bireysel proje geliştirme bilinci ve bir grup çalışmasında ekip üyeleri arasında kendisine düşen görevleri yerine getirme bilinci kazanır. |
|
8) |
Çalışma hayatında karşılaşabileceği sorunları tanıyabilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme becerisini kazanır. |
|
9) |
Dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede İngilizce dilini kullanabilirler. |
|
10) |
Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisine sahip olur. Kendi meslek alanı ile ilgili bilgisayar destekli sunum yapabilme kabiliyeti kazanır. |
|
11) |
İş güvenliği, iş kazaları ve işçi sağlığı ile ilgili gerekli bilgilere sahip olma ve uygulama bilinci kazanır. |
|
12) |
Bilim ve teknolojik yenilikleri takip edebilme bilinci kazanır. |
|
13) |
Düşüncelerini özgür bir şekilde ifade edebilirler. Yazılı ve sözlü olarak anlatım becerisi kazanmanın yanı sıra, doğru ve etkili iletişim kurma tekniklerini öğrenirler. Yaşadığı toplumun tarihsel ve kültürel birikimine sahip olur. |
|