Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD216
Ders İsmi: Çağdaş Sanat ve Tartışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEVGİ AKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste, 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak geliştirdikleri sanatsal yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır. Öğrencinin, çağdaş sanatın dili, düşünce şekli ve yöntemlerini görsel dünyayı algılama ve değerlendirme biçimlerinde kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: 1960’lı yıllardan günümüze sanatçıların toplumsal olaylara tepki olarak ürettikleri eserler ve geliştirdikleri kavramlar, yöntemler ve tavırlar konusunda bilgiler aktarılır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çağdaş sanat uygulamaları ve teorileri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Önemli sanatçıların üretimleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sanat üretimi sürecindeki araştırma yöntemleri hakkında temel düzeyde yetkinleşir.
4) Çağdaş sanat eserlerini okumayı ve yorumlamayı öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sanat üretimi sürecinde problem doğrultusunda nasıl araştırma yapıldığını öğrenir.
2) Soyut ve somut kavramların özgün yapıtlara nasıl dönüştürüldüğünü görür.
3) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 20 ve 21. yüzyıl sanat eserlerini tarihsel perspektiften değerlendirecek temel düzeyde bakış açısı kazanır.
2) Sanat tarihinden önemli çalışmaları yorumlayabilir.
3) Derste öğrendikleri ile kendi sanat çalışmaları için yaratıcılığını geliştirecek temel düzeyde bilgi birikimi edinmiştir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin tanıtımı.
2) Sanat nedir? Avangard akımlar ve Marcel Duchamp
3) Pop Art
4) Kavramsal Sanat
5) Fluxus, Situationist Hareket
6) Minimalizm, Kurumsal Eleştiri Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir.
7) Arte Povera
8) Ara sınav
9) Arazi Sanatı, Enstalasyon
10) Performans Sanatı
11) Yeni Medya - Video Sanatı
12) Katılımcı Sanat: İlişkisel Estetik Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çalışma yapmaları beklenir.
13) Öğrenci Sunumları
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fotokopi ve dijital olarak dağıtılır.
Diğer Kaynaklar: - Brian O’Doherty, Beyaz Kübün İçinde 'Galeri Mekanının İdeolojisi’
- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar
- Edward Lucie-Smith, Movements in Art Since 1945
- John Berger, Görme biçimleri
- Sol Lewitt, ‘Paragraphs on Conceptual Art’
(‘Kavramsal Sanat Üzerine Paragraflar’)
- Rosalind Krauss, ‘Sculpture in the Expanded Field’
(Genişletilmiş alanda Heykel)
- Nicolas Bourriaud, İlişkisel Estetik.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 5
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 5
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 5
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 3
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. 5
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 4
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. 4
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. 4
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 5
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 4
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 3
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %