Çizgi Film ve Animasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CFA110
Ders İsmi: Temel Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 2 0 8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP HANDE CANPOLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Sanat öğelerinin kavranması, rengin ve renk kontrastlarının uygulamalı olarak deneyimlenmesi.
Dersin İçeriği: Görsel dili oluşturan temel elemanlar, ilkeler ve ışık; ışık gölge, doğal ve yapay objeler üzerinde ışık, gölge; kurşunkalem ile etütler; füzen ile model; noktanın tanımı, olanakları, karakterleri, düzenlenmesi; düzenli ritim, düzensiz ritim, çizginin tanımı, olanakları, doğal ya da yapay çizgi çeşitlerinin ele alınması.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanatın üç bileşeni; Özne, biçim, içerik bilgisi ile üretimlerindeki seçimleri neye göre yaptığını açıklar, fikirler üretir, araştırmacı, yaratıcı kişiliğini geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel malzeme bilgisine sahip olarak üretim aşamasında bu bilgileri kullanır.
2) Biçim ve Görsel düzenlemeler üzerinde bilgi ve görüşlerini uygular.
3) Uygulamalarında iki boyutlu ve üç boyutlu malzemeler, araçlar, teknikler üzerine edindiği kazanımları kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Özgün fikir ve tasarımları ile proje oluşturur, gerçekleştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Renk; Rengin tanımı, Görsel anlatım ögesi olarak renk
2) Renk psikolojisi. Renk kontrastları
3) Açık-koyu, tamamlayıcı, simültane, sıcak-soğuk, miktar, kalite, yalın kontrastları
4) Açık-koyu, tamamlayıcı, simültane, sıcak-soğuk, miktar, kalite, yalın kontrastları
5) Açık-koyu, tamamlayıcı, simültane, sıcak-soğuk, miktar, kalite, yalın kontrastları
6) Renk form ilişkisi, renk perspektifi
7) Strüktür; tanımı, yüzeysel ve üç boyutlu strüktür, form üretme
8) Vize Sınavı
9) Strüktür; tanımı, yüzeysel ve üç boyutlu strüktür, form üretme
10) Tasarımda strüktür, Malzeme kolajı
11) Tasarımda strüktür, Malzeme kolajı
12) Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman
13) Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman
14) Görsel anlatımda derinlik etkileri ve optik
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1999.Eco, Umberto. Sanat ve Güzellik, Can Yay.1998.Erinç, S. Resmin Eleştirisi Üzerine. İstanbul, Hil Yay.1995. Ersoy, Ayla. Sanat Kavramlarına Giriş. İst., Yorum sanat Yay.
Diğer Kaynaklar: Temel Tasarım, Prof. Dr. Latife Gürer, Y. İç Mimar Gül Gürer, Birsen Yayınevi, İstanbul 2004

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır.
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir.
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 5
2) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 3
3) Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
4) Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. 5
5) Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. 5
6) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. 3
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
8) Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler.
10) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
11) Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
12) Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
13) Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
14) Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.
15) Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100