Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fransız Şiirsel Gerçekçi Sineması: Jean Renoir, Jean Vigo ve Marcel Carne. |
|
2) |
2. Dünya Savaşı ve Avrupa Sineması.
Nazi Almanya’sında Sinema ve Leni Riefenstahl.
|
|
3) |
İtalyan Yeni Gerçekçi Sineması 1: Cesare Zavattini, Vittorio De Sica |
|
4) |
İtalyan Yeni Gerçekçi Sineması 2:
Roberto Rossellini ve Luchino Visconti.
|
|
5) |
2. Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Sineması 1: Orson Welles |
|
6) |
2. Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Sineması 2: Alfred Hitchcock. |
|
7) |
Fransız Yeni Dalga Sineması 1: Jean-Luc Godard |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Fransız Yeni Dalga Sineması 2: François Truffaut |
|
10) |
Sinema-Gerçek ve Direct Cinema |
|
11) |
Japon Sineması: Yasujirō Ozu ve Akira Kurosawa |
|
12) |
1960 Sonrası Avrupa Sineması'nın Yaratıcı Yönetmenleri: Luis Bunuel, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni |
|
13) |
1960 Sonrası Amerikan Sinemasının Yaratıcı Yönetmenleri: Martin Scorsese, Francis Ford Coppola, ve Woody Allen. |
|
14) |
Dijital Sinema Teknolojileri ve Film Yapımında Yeni Olanaklar. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Dünya Sinema Tarihi, Geoffrey Nowel-Smith, Kabalcı Yayınevi.
2. Film History-An Introduction, Kristin Thompson, David Bordwell, The McGraw-Hill Company.
3. Film: An International History of the Medium, Robert Sklar, Prentice Hall.
4. Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi (1-2), Rekin Teksoy, Oğlak Yayıncılık.
5. Digital Cinema : The Revolution in Cinematography, Post-Production, and Distribution, Brian McKernan, McGraw-Hill Education.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Dünya Sinema Tarihi, Geoffrey Nowel-Smith, Kabalcı Yayınevi.
2. Film History-An Introduction, Kristin Thompson, David Bordwell, The McGraw-Hill Company.
3. Film: An International History of the Medium, Robert Sklar, Prentice Hall.
4. Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi (1-2), Rekin Teksoy, Oğlak Yayıncılık.
5. Digital Cinema : The Revolution in Cinematography, Post-Production, and Distribution, Brian McKernan, McGraw-Hill Education.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
|
2) |
Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi. |
|
3) |
Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi. |
|
4) |
Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
|
5) |
Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi. |
|
6) |
Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
|
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi. |
|
8) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
9) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
|
10) |
Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi. |
|
11) |
Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi. |
|
12) |
Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
|