Radyo, Televizyon ve Sinema
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RTF112
Ders İsmi: Sinema Tarihi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEM YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dünya sinemasındaki akım ve eğilimleri, çeşitli ülke sinemaları üzerinden inceleyerek, ortaya çıkan farklılıkları tartışarak, sinema tarihinin günümüze dek gelen gelişimini incelemektir.
Dersin İçeriği: Bu derste, sinemanın günümüze kadar uzanan süreçte sosyo-politik, ekonomik ve kültürel arka planlarını göz önüne alarak bir endüstri haline gelmesi ve farklı film türlerinin ortaya çıkışı incelenir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sinema tarihinin kültür ve ideoloji ile olan ilişkisi üzerine eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sinemanın endüstriyel gelişimini inceler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sinema tarihi içerisindeki film türlerini tanır.
2) Sosyo-politik kültürel ve endüstriyel gelişimin ülke sineması açısından önemini inceler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Edindiği bilgileri güncel örnekler üzerinden yorumlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fransız Şiirsel Gerçekçi Sineması: Jean Renoir, Jean Vigo ve Marcel Carne.
2) 2. Dünya Savaşı ve Avrupa Sineması. Nazi Almanya’sında Sinema ve Leni Riefenstahl.
3) İtalyan Yeni Gerçekçi Sineması 1: Cesare Zavattini, Vittorio De Sica
4) İtalyan Yeni Gerçekçi Sineması 2: Roberto Rossellini ve Luchino Visconti.
5) 2. Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Sineması 1: Orson Welles
6) 2. Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Sineması 2: Alfred Hitchcock.
7) Fransız Yeni Dalga Sineması 1: Jean-Luc Godard
8) Ara Sınav
9) Fransız Yeni Dalga Sineması 2: François Truffaut
10) Sinema-Gerçek ve Direct Cinema
11) Japon Sineması: Yasujirō Ozu ve Akira Kurosawa
12) 1960 Sonrası Avrupa Sineması'nın Yaratıcı Yönetmenleri: Luis Bunuel, Ingmar Bergman, Michelangelo Antonioni
13) 1960 Sonrası Amerikan Sinemasının Yaratıcı Yönetmenleri: Martin Scorsese, Francis Ford Coppola, ve Woody Allen.
14) Dijital Sinema Teknolojileri ve Film Yapımında Yeni Olanaklar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Dünya Sinema Tarihi, Geoffrey Nowel-Smith, Kabalcı Yayınevi.
2. Film History-An Introduction, Kristin Thompson, David Bordwell, The McGraw-Hill Company.
3. Film: An International History of the Medium, Robert Sklar, Prentice Hall.
4. Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi (1-2), Rekin Teksoy, Oğlak Yayıncılık.
5. Digital Cinema : The Revolution in Cinematography, Post-Production, and Distribution, Brian McKernan, McGraw-Hill Education.
Diğer Kaynaklar: 1. Dünya Sinema Tarihi, Geoffrey Nowel-Smith, Kabalcı Yayınevi.
2. Film History-An Introduction, Kristin Thompson, David Bordwell, The McGraw-Hill Company.
3. Film: An International History of the Medium, Robert Sklar, Prentice Hall.
4. Rekin Teksoy'un Sinema Tarihi (1-2), Rekin Teksoy, Oğlak Yayıncılık.
5. Digital Cinema : The Revolution in Cinematography, Post-Production, and Distribution, Brian McKernan, McGraw-Hill Education.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Radyo, Televizyon ve Sinema alanlarındaki üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi.
2) Sinema ve Televizyonun tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme becerisi.
3) Kitle iletişim kavramları ve kuramlarının, kültürel, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle olan ilişkisini anlama ve eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme becerisi.
4) Kazandığı formasyonla radyo, televizyon ve sinema alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi.
5) Medyanın ekonomi-politik, sosyo-ekonomik ve sosyal-psikolojik açılardan etkilerini, tarihsel süreç içerisinde analiz etme becerisi.
6) Sinema ve Televizyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi.
7) Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme becerisi.
8) Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi.
9) Radyo, Televizyon ve Sinema alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi.
10) Televizyon program türlerini bilip, her tür televizyon metninin söylemini çözümleme becerisi.
11) Sinema tarihine, kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olup, eleştirebilme becerisi.
12) Radyo, Televizyon ve Sinema alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100