Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODH204 | ||||||||
Ders İsmi: | Diş Hekimliğinde Ergonomi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BAHAR DABAKOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diş hekimliği mesleki uygulama ergonomisini öğretmek. Diş hekimliğinde yardımcı personel, diş teknisyeni gibi ekip paydaşları ile çalışma ilkelerini anlatmak. Öğrenciye muayenehane planlamasını ve personel eğitimini öğretmek. Öğrenciye diş hekimliği meslek hastalıkları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Ergonominin ortaya çıkışı üzerine kısa tarihçe. Dental ergonomi. Diş hekimliğinde iş kolaylaştırma yöntemleri. Diş hekimliğinde hareket tasarruf ilkeleri. Muayanehane organizasyonu. Diş hekimliğinde klinik planları. Dört elli diş hekimliği tanımı. Ergonomi ve dört elli diş hekimliği arasındaki ilişki. Dört elli diş hekimliği yararları. Dört elli diş hekimliği temel ilkeleri. Dört elli diş hekimliğinin uygulanma yöntemleri. Dört elli diş hekimliğinin uygulanmasında yardımcının önemi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | MEGEP; Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi (Prof. Dr. Mehmet Ali KILIÇARSLAN), Kerem Engin AKPINAR. Diş hekimliğinde Ergonomi ve Muayenehane Yönetimi. Cumhuriyet Ünv. Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | ||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||||||||
5) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. | ||||||||
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. | ||||||||
8) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | ||||||||
9) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında, temel düzeyde bilgiyi, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili terimleri açıklar. | |
5) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili güncel gelişmelerden haberdar olur. | |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına ve insan haklarına uygun davranır. | |
8) | İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
9) | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı haberleşme yöntemlerini kullanarak iletişim kurar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |