Diş Protez Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODH204
Ders İsmi: Diş Hekimliğinde Ergonomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BEHİYE BAHAR DABAKOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş hekimliği mesleki uygulama ergonomisini öğretmek. Diş hekimliğinde yardımcı personel, diş teknisyeni gibi ekip paydaşları ile çalışma ilkelerini anlatmak. Öğrenciye muayenehane planlamasını ve personel eğitimini öğretmek. Öğrenciye diş hekimliği meslek hastalıkları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği: Ergonominin ortaya çıkışı üzerine kısa tarihçe. Dental ergonomi. Diş hekimliğinde iş kolaylaştırma yöntemleri. Diş hekimliğinde hareket tasarruf ilkeleri. Muayanehane
organizasyonu. Diş hekimliğinde klinik planları. Dört elli diş hekimliği tanımı. Ergonomi ve dört elli diş hekimliği arasındaki ilişki. Dört elli diş hekimliği yararları. Dört elli diş hekimliği temel ilkeleri. Dört elli diş hekimliğinin uygulanma yöntemleri. Dört elli diş hekimliğinin uygulanmasında yardımcının önemi.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: MEGEP; Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi (Prof. Dr. Mehmet Ali KILIÇARSLAN), Kerem Engin AKPINAR. Diş hekimliğinde Ergonomi ve Muayenehane Yönetimi. Cumhuriyet Ünv. Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Diş protez teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek.
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek yetkinlik.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Diş protez teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek.
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek yetkinlik.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %