Elektrik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ELC105 | ||||||||
Ders İsmi: | Enerji Üretimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GÜLAY ERDOĞAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALİ ATAŞ Öğr.Gör. GÜLAY ERDOĞAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Elektrik enerjisi üretim merkezlerinin yapılarını ve çalışma mantığını kavramak, enerji üretim maliyetini hesaplama konusunda bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği: | Elektrik üretim santral çeşitleri, transformatörler, şebeke çeşitleri, elektrik enerjisi ekonomisi, maliyet ve güç hesapları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders oryantasyonu, Öğrencilerle tanışma ve dersin işlenme yöntemi. Elektrik enerjisine genel bir bakış | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Termik Santral bölümleri, şalt sahaları | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Termik santrallerin çevre üzerindeki etkileri, Termik santrallerde verim yükseltme. | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Gaz türbinlü santraller, Kombine çevrimli termik santraller | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Kojenerasyon ve dizel santraller | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Nükleer güç santralleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Hidroelektrik santraller | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | Ara Sınav | Geçmiş konuların tekrarı |
9) | Hidroelektrik santraller | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Rüzgar santralleri, çöplerden elektrik üretimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Güneş enerjisi ile elektrik enerjisi üretimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Hidrojen ile elektrik enerjisi üretimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Jeotermal santraller ve biyokütle enerjisi ile elektrik enerjisi üretimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Denizlerden ve okyanuslardan elektrik enerjisi üretmek | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | "Elektrik Enerjisi Üretimi" Behçet Kocaman, Birsen Yayınevi, |
Diğer Kaynaklar: | “Elektrik enerjisi üretim santralleri” Behçet Kocaman, Birsen Yayınevi, |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Elektrik-Elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini öğrenmenin yanı sıra, çeşitli devre çözümleri için gerekli olan yöntemleri öğrenir. | |||||||||||
2) Elektrik ve Manyetizma ile ilgili temel düzeydeki gerekli teorik bilgiye ve bu bilgiyi kullanabilmesi için gerekli olan matematiksel bilgiye sahip olur. | |||||||||||
4) Bilgisayar destekli tesisat projeleri çizebilir. Elektrik tesisat projelerini okur, düzenler ve çizer. Proje için gerekli malzeme ve teçhizatın miktar ve niteliklerini tespit edebilir. İlgili yönetmelikler ile ulusal ve uluslararası standartları bilir ve uygular. | |||||||||||
5) Endüstride kullanılan elektrik makinelerinin temel makine parametrelerini, çalışma prensiplerini, karakteristik özelliklerini bilir, bu makineleri sınıflandırabilir ve sektörde ihtiyaç duyulan alana göre makine seçimi yapabilir. | |||||||||||
6) Elektrik enerjisinin üretim yöntemlerini, iletimi ve dağıtımını , iletimi ve dağıtımı aşamasında karşılaşabileceği muhtemel problemleri ve bu problemlere karşı hangi ekipmanlar ile nasıl müdahale etmesi gerektiğini bilir. | |||||||||||
7) Bireysel proje geliştirme bilinci ve bir grup çalışmasında ekip üyeleri arasında kendisine düşen görevleri yerine getirme bilinci kazanır. | |||||||||||
8) Çalışma hayatında karşılaşabileceği sorunları tanıyabilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme becerisini kazanır. | |||||||||||
9) Dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede İngilizce dilini kullanabilirler. | |||||||||||
10) Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisine sahip olur. Kendi meslek alanı ile ilgili bilgisayar destekli sunum yapabilme kabiliyeti kazanır. | |||||||||||
11) İş güvenliği, iş kazaları ve işçi sağlığı ile ilgili gerekli bilgilere sahip olma ve uygulama bilinci kazanır. | |||||||||||
12) Bilim ve teknolojik yenilikleri takip edebilme bilinci kazanır. | |||||||||||
13) Düşüncelerini özgür bir şekilde ifade edebilirler. Yazılı ve sözlü olarak anlatım becerisi kazanmanın yanı sıra, doğru ve etkili iletişim kurma tekniklerini öğrenirler. Yaşadığı toplumun tarihsel ve kültürel birikimine sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektrik-Elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini öğrenmenin yanı sıra, çeşitli devre çözümleri için gerekli olan yöntemleri öğrenir. | |
2) | Elektrik ve Manyetizma ile ilgili temel düzeydeki gerekli teorik bilgiye ve bu bilgiyi kullanabilmesi için gerekli olan matematiksel bilgiye sahip olur. | |
4) | Bilgisayar destekli tesisat projeleri çizebilir. Elektrik tesisat projelerini okur, düzenler ve çizer. Proje için gerekli malzeme ve teçhizatın miktar ve niteliklerini tespit edebilir. İlgili yönetmelikler ile ulusal ve uluslararası standartları bilir ve uygular. | |
5) | Endüstride kullanılan elektrik makinelerinin temel makine parametrelerini, çalışma prensiplerini, karakteristik özelliklerini bilir, bu makineleri sınıflandırabilir ve sektörde ihtiyaç duyulan alana göre makine seçimi yapabilir. | |
6) | Elektrik enerjisinin üretim yöntemlerini, iletimi ve dağıtımını , iletimi ve dağıtımı aşamasında karşılaşabileceği muhtemel problemleri ve bu problemlere karşı hangi ekipmanlar ile nasıl müdahale etmesi gerektiğini bilir. | |
7) | Bireysel proje geliştirme bilinci ve bir grup çalışmasında ekip üyeleri arasında kendisine düşen görevleri yerine getirme bilinci kazanır. | |
8) | Çalışma hayatında karşılaşabileceği sorunları tanıyabilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme becerisini kazanır. | |
9) | Dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede İngilizce dilini kullanabilirler. | |
10) | Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisine sahip olur. Kendi meslek alanı ile ilgili bilgisayar destekli sunum yapabilme kabiliyeti kazanır. | |
11) | İş güvenliği, iş kazaları ve işçi sağlığı ile ilgili gerekli bilgilere sahip olma ve uygulama bilinci kazanır. | |
12) | Bilim ve teknolojik yenilikleri takip edebilme bilinci kazanır. | |
13) | Düşüncelerini özgür bir şekilde ifade edebilirler. Yazılı ve sözlü olarak anlatım becerisi kazanmanın yanı sıra, doğru ve etkili iletişim kurma tekniklerini öğrenirler. Yaşadığı toplumun tarihsel ve kültürel birikimine sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |