Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIT208
Ders İsmi: Staj
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
0 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÜMRAN GÖRÜGEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Teorik bilgilerini hastane ortamında uygulamanın önemini kavraması ve doğru bir şekilde uygulayabilmesi.
Dersin İçeriği: Hastane ortamının tanınması, diğer sağlık profesyonelleri ile tanışılması ve iletişim kurulması, Ekip çalışmasına uyum sağlayabilme, Radyolojik çekimleri doğru olarak uygulayabilme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Görüntüleme tekniklerine ait kuramsal temel bilgilere sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görüntülemeye ait teorik bilgilerini kullanarak çekim yapabilir.
2) Radyolojik çekimler için hastayı hazırlayabilir.
3) Radyolojide birimindeki cihazları kullanabilir.
4) Hastayı ve kendini radyasyondan korumak için yapması gerekenleri bilir.
5) Acil bir durumla karşılaştığında müdahale edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ekip arkadaşları ile uyum içinde çalışabilir.
2) Hastalarla etkili iletişim kurabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Yaşam boyu öğrenmenin önemine inanır. Alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Radyolojik çekim için hasta hazırlığını yapar, çekimi uygular.
2) Radyasyondan korunma tedbirlerini bilir.
3) Radyolojik kazalara karşı bilinçli bir şekilde tedbir alır ve kaza anında uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hastane birimlerinin tanınması, eğitim birimi oryantasyon eğitimi.
2) Radyoloji çalışanları ile tanışma, çalışma şartlarını öğrenme.
3) Radyolojik çekimlerin yapılması.
4) Radyolojik çekimlerin yapılması.
5) Radyolojik çekimlerin yapılması.
6) Radyolojik çekimlerin yapılması.
7) Radyolojik çekimlerin yapılması.
8) Radyolojik çekimlerin yapılması.
9) Radyolojik çekimlerin yapılması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme.
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma.
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme.
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme.
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma.
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme.
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme.
2) Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme.
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) İnsan vücudunun anatomi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli olan temel tıbbi girişimleri yapabilecek bilgi ve beceriyi kazanmak.
5) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme.
6) Radyasyon güvenliğini ,hasta ve yaralılarla birlikte kendisi ve çevresini radyasyondan korunmayı bilme. Sağlık kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına hakim olma.
7) Hastanın yaşamını tehdit eden bir durum oluştuğunda ilkyardım uygulayabilme.
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme.
9) Diğer sağlık disiplinleri ile etik kurallar çerçevesinde ilişki kurup çalışabilme
10) Tanı ve tedavilerde gerekli olan tıbbi girişimleri uygulayabilme.
11) İş yaşamında sorumluluk alma, istenen işin gereğini yerine getirebilme becerisi kazanma. 5
12) Görüntüleme yöntemlerini, röntgen, Tomografi, MR, Mamografi gibi çekimleri yapabilme. Nükleer tıp uygulamalarını bilme. 5
13) Genel ahlaki ve mesleki etik değerlere önem verme. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100