Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Programlamaya ve python programına giriş |
Programlamaya ve python programına giriş |
2) |
Değişkenler, veri tipleri, operatörler, return fonksiyonu, if/else bloğu |
Değişkenler, veri tipleri, operatörler, return fonksiyonu, if/else bloğu |
3) |
Modül yükleme, Modül fonksiyonları, Deklerasyonlar |
Modül yükleme, Modül fonksiyonları, Deklerasyonlar |
4) |
List, dict, tuple tipleri, kullanıcı girişi, yorum bloğu |
List, dict, tuple tipleri, kullanıcı girişi, yorum bloğu |
5) |
For, while döngüsü, break, continue ve iteratörler |
For, while döngüsü, break, continue ve iteratörler |
6) |
Time, sys, os modülleri, dosya okuma ve yazma |
Time, sys, os modülleri, dosya okuma ve yazma |
7) |
Sınıflar. Regular expressions ve regex modülü |
Sınıflar. Regular expressions ve regex modülü |
8) |
ara sinavi |
|
9) |
Numpy, scipy, ve panda modülleri. Matriksler ve seyrek matrisler |
Numpy, scipy, ve panda modülleri. Matriksler ve seyrek matrisler |
10) |
Matplotlib modülü, K-means kümeleme and Hiyerarşik kümeleme |
Matplotlib modülü, K-means kümeleme and Hiyerarşik kümeleme |
11) |
python modülü, birebir hizalama. NCBI ile iletişim |
python modülü, birebir hizalama. NCBI ile iletişim |
12) |
Yeni nesil dizileme analizine giriş, tek nükleotid polimorfizmi, kopya sayısı polimorfizmi |
Yeni nesil dizileme analizine giriş, tek nükleotid polimorfizmi, kopya sayısı polimorfizmi |
13) |
Çoklu dizi hizalama ve evrimsel ağaç oluşturma |
Çoklu dizi hizalama ve evrimsel ağaç oluşturma |
14) |
Uygulama projesi |
Uygulama projesi |
15) |
Uygulama projesi |
Uygulama projesi |
16) |
final sinavi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|