Bilgisayar Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FET210
Ders İsmi: Python ile Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. CEVAT RAHEBİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KÜBRA EROĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ALİYE SARAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin programlama tecrübesi edinmesi ve biyomühendislikte kullanılan bilgisayar-tabanlı tekniklerin tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders Python dilinin yapay zeka uygulamalarında kullanım temelleri temel yapay zeka problemlerine giriş yapar. Python dilinin temellerinin tanıtılması ile başlar. Bu bölümde python dil kuralları öğrencilere anlatılıp, python kullanarak biyolojik verilerin analizi üzerine odaklanılacaktır. Daha sonra yeni nesil dizileme verileri, evrimsel akrabalık analizleri, tek nükleotid polimorfizm ve kopya sayısı polimorfizm tespiti gibi yapay zeka problemlerinin tanıtılması üzerine durulacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1. Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 2. Python dilinde programlama yapabilecek 3. Temel Python programında problemleri açıklayabilecek ve veri analizlerini işleyebilecek 4. Python kodunda hata ayıklayabilecek 5. Yapay zeka alanında kullanılan algoritmaları listeleyebilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Programlamaya ve python programına giriş Programlamaya ve python programına giriş
2) Değişkenler, veri tipleri, operatörler, return fonksiyonu, if/else bloğu Değişkenler, veri tipleri, operatörler, return fonksiyonu, if/else bloğu
3) Modül yükleme, Modül fonksiyonları, Deklerasyonlar Modül yükleme, Modül fonksiyonları, Deklerasyonlar
4) List, dict, tuple tipleri, kullanıcı girişi, yorum bloğu List, dict, tuple tipleri, kullanıcı girişi, yorum bloğu
5) For, while döngüsü, break, continue ve iteratörler For, while döngüsü, break, continue ve iteratörler
6) Time, sys, os modülleri, dosya okuma ve yazma Time, sys, os modülleri, dosya okuma ve yazma
7) Sınıflar. Regular expressions ve regex modülü Sınıflar. Regular expressions ve regex modülü
8) ara sinavi
9) Numpy, scipy, ve panda modülleri. Matriksler ve seyrek matrisler Numpy, scipy, ve panda modülleri. Matriksler ve seyrek matrisler
10) Matplotlib modülü, K-means kümeleme and Hiyerarşik kümeleme Matplotlib modülü, K-means kümeleme and Hiyerarşik kümeleme
11) python modülü, birebir hizalama. NCBI ile iletişim python modülü, birebir hizalama. NCBI ile iletişim
12) Yeni nesil dizileme analizine giriş, tek nükleotid polimorfizmi, kopya sayısı polimorfizmi Yeni nesil dizileme analizine giriş, tek nükleotid polimorfizmi, kopya sayısı polimorfizmi
13) Çoklu dizi hizalama ve evrimsel ağaç oluşturma Çoklu dizi hizalama ve evrimsel ağaç oluşturma
14) Uygulama projesi Uygulama projesi
15) Uygulama projesi Uygulama projesi
16) final sinavi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.
Diğer Kaynaklar: 1. Lutz, Mark. Programming python. " O'Reilly Media, Inc.", 2001.
2. Zelle, John M. Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc., 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %