Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | OPT102 | ||||||||
Ders İsmi: | Göz Anatomisi ve Fizyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEREN KARCI AKSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YUSUF ZİYA KUMCUOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öncelikle anatomi ve terminolojiye hakimiydi sağlanabilmesi amacıyla, genel anatomik sistemler ve temel terimler öğrenilecek. Sonrasında ise gözün ve ilgili yapıların anatomik ve fizyolojik işlevlerini tanıtmaktır.Normal görme ve görme sisteminde sıkça gözlenen hastalıklar vurgulanacak, gözün ana bileşenleri, gözle ilgili yapılar tanıtılacak, gözün anatomik yapısıyla görme süreci ararsındaki ilişki açıklanacak, gözün uyumdaki işlevi ve görme sırasında göz hareketleri anlatılacak, görme sürecindeki kırılmayla ilgili hatalar tanıtılacak, fotopik ve skotopik görme tanımlanacak, renkleri görmenin mekanizması, göz sinir sistemi ve bazı ana göz hastalıklarının sebepleri ve belirtileri açıklanacaktır |
Dersin İçeriği: | Göz anatomisine giriş, göz, yardımcı organları ve yapısına giriş, orbita anatomisi, göz kapakları ve kapak bezleri, gözyaşı sistemi, konjunktiava. bulbus okuli; kornea ve sklera, korneaskleral limbus, uvea (koroidea, silier cisimi iris ve pupilla), retina, gözün boşlukları (ön kamara, arka kamara, vitreus boşluğu lens), göz dışı kasları (rektus kasları, oblik kaslar), gözün sinirleri (ll, lll, lV, V, Vl ve Vll. kafa çiftleri, otonom sinir sistemi), görme yolları, göz fizyolojisi: kornea, gözyaşı, humör akoz, lens, vitrecus, retina, (genel metabolizma ve görme fotokimyası), görme mekanizmasi adaptasyonu, ışığa adaptasyon, renkli görme, retinanın nörol aktivitesi, rinoküler görme ve uzay persepsiyonu (Retinal korrespondans, Sensuriel tuzyon, Horoptal, Fizyolojik diplopi, Supresyon, Panum alanı, Stercopsis), hayal oluş mekanizmaları, (Refraksiyon, Refraktif yüzeyler, Refraksiyon hatası, Akomodasyon), Esktraoküler mekanizmalar, (Dupsiyon, Varsiyon, Verjans). Hakkında bilgi vermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | ANATOMİ ORTAK DERS - İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ - YRD. DOÇ.DR. FATİH KESMEZACAR-GÖZÜN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJiSİ - Doç. Dr. Hikmet BAŞMAK Eskişehir Osmangazi Üniversitesi |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel optisyenlik ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||
2) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||
3) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||
5) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel optisyenlik ekipman ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
2) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
3) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
5) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |