Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı nesneye yönelik programlama konu ve kavramlarına giriş yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak Java dili ile temel programlama teknikleri ile nesne tabanlı programlamanın nasıl yapıldığı öğrenilecektir. Sınıflar, nesneler, kapsülleme, çok biçimlilik, erişim denetleyiciler ve kalıtım hakkında bilgi edinilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Nesneler ve sınıflar, oluşturucular, statik değişkenler, sabitler ve yöntemler, görünürlük değiştiricileri, nesnelerin ve dizilerin yöntemlere geçirilmesi, değişmezlik, değişken kapsam, sınıf soyutlaması ve paketleme, üst ve alt sınıf kavramları, kalıtım, çoklu anlam, çiğneme, çokyükleme, soyut sınıflar, nesne yönelimli tasarım. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılım geliştirme yöntemleri tarihçesi, NTP kavramına giriş |
|
2) |
Temel Nesneye Dayalı Programlama kavramları, Sınıflar, Nesneler |
|
3) |
Javaya giriş, Java Dili ile ilgili temel bilgiler, veri tipleri |
|
4) |
Javada sayısal veri işleme, işleçler, denetim deyimleri, döngüler |
|
5) |
Java ile nesneye yönelik programlama |
|
6) |
Kapsülleme ve Erişim Belirleyiciler |
|
7) |
Kalıtım ve Çok Biçimlilik |
|
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
Soyut sınıflar ve Arayüzler, İç içe sınıflar |
|
10) |
Aykırı Durum Yönetimi |
|
11) |
Dizi ve Koleksiyon kullanımı |
|
12) |
Java'da Karakter ve Katarlar |
|
13) |
Javada sıralama, arama ve giriş çıkış İşlemleri |
|
14) |
SOLID prensipleri |
|
15) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
4 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
4 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
3 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|