Dersin Amacı: |
Bu ders, veri toplama ve depolama için kullanılan yaygın veri tabanı uygulamalarının teorik ve teknik konularını ele alır. Ders içeriği, veri tabanına girişi, varlık-ilişki modelini, fiziksel veri tabanı dizaynı ve erişim stratejilerini, ilişkisel veri modelini, SQL veri işleme dilini, teorik veri işleme dilini, doğal biçim ve mantıksal veri tabanı dizaynını, sorgu işlemeyi, tutarlılık kontrolünü ve veri tabanı kurtarmayı, basit depolama yöneticisi uygulamasını ve ilişkisel veri tabanı dizaynını kapsar. |
Dersin İçeriği: |
Veritabanı sistemlerini öğrenciye tanıtmak, verilen veritabanı problemleri için E-R ve ilişkisel veri modellerini kullanarak veritabanı tasarımları oluşturmak, bu tasarımları fiziksel veritabanında tablolar şeklinde kurmak, bu fiziksel veritabanı üzerinde gerekli sorguları yazıp çalıştırabilmek, veritabanı uygulamalarını ADO.NET, saklı prosedürler ve tetikleyiciler kullanarak geliştirebilmek. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Veritabanlarına giriş |
yok |
2) |
lişkisel Veri Modeli-İlişkisel Model |
Yok |
3) |
İlişkisel Veri Modeli-İlişkisel cebir |
Yok |
4) |
Veritabanı tasarımı-ER Veri Modeli |
Yok |
5) |
SQL-Kısıtlar: Veri-tipi, birincil-anahtar, ikinci-anahtar, not-null,sütun-kısıtları |
Yok |
6) |
SQL-Veri tanımlama dili, Veri işleme dili |
Yok |
7) |
SQL-Sorgulama dili-Filtreleme ve sıralama işlemleri |
Yok |
8) |
Ara Sınav |
Örnek soruların ve ödevleri çözülmesi, konu tekrarı |
9) |
SQL-Alt sorgular- JOIN işlemleri |
Yok |
10) |
SQL-Gruplama |
Yok |
11) |
Veri tabanı programlama dilleri-T-SQL, PL/SQL |
Yok |
12) |
SQL-Stored procedures/functions |
Yok |
13) |
SQL-Triggers |
Yok |
14) |
ADO.NET uygulamaları |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Örnek soruların ve ödevleri çözülmesi, konu tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
5 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
5 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
4 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|