Pazarlama İletişimi (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA535
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEZİYET UYANIK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi RAHŞAN PEKTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste bütünleşik pazarlama iletişimin bir parçası olarak etkili reklam kampanyaları için strateji geliştirme ve uygulamaya, tüketici davranışlarını anlayarak güçlü bir marka oluşturma, dijital ve alternatif pazarlama yöntemleri tanıma konularına ağırlık verilmektedir.
Dersin İçeriği: Ders içeriği öğrencilerin pazarlama iletişimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik ileri seviyede bilgi sahibi olmaları için takip edilen kaynak kitapların yanı sıra güncel makaleler, vaka analizleri, geleneksel ve dijital reklam kampanyaları ile desteklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bütünleşik pazarlama iletişimine yönelik temel kavramları, terimleri ve teknikleri öğrenme ve uygulayabilme, eleştirel bir şekilde analiz edebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı medya türlerini tanıma, medya stratejisi, hedef pazar seçimi, yaratıcı mesaj içeriği oluşturma ve değerlendirme kriterlerini öğrenme ve uygulama.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bütünleşik pazarlama iletişiminin marka değerini yaratmadaki rolü ve önemini anlama.
Öğrenme Yetkinliği
1) Bir organizasyonun pazarlama uygulamalarına dayalı olarak bütünleşik bir pazarlama iletişimi kampanyası geliştirme, kampanya sonuçlarını ölçme ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Pazarlama süreci ve tutundurma karmasının pazarlama karması ve stratejisindeki rolünü anlamak ve bütünleşik pazarlama iletişiminin planlama ve uygulanma sürecini öğrenmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Tanıtımı, Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş
2) Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Pazarlama Sürecindeki Rolü Konulara ilişkin genel okumalar
3) Marka Yönetimi: Kurum ve Marka İmajı Konulara ilişkin genel okumalar
4) Marka Yönetimi: Güçlü Markalar Yaratmak Konulara ilişkin ön okumalar
5) Tüketici Davranışlarına İlişkin Çeşitli Perspektifler Konulara ilişkin genel okumalar
6) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programı Oluşturma Konulara ilişkin genel okumalar
7) Reklam Tasarımı ve Reklam Kampanyası Yönetimi Konulara ilişkin genel okumalar
8) Vize Sınavı Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
9) Medya Planlama ve Medya Stratejisi: Geleneksel Medya Kanalları Konulara ilişkin genel okumalar
10) Medya Planlama ve Medya Stratejisi: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Konulara ilişkin genel okumalar
11) Alternatif Pazarlama Konulara ilişkin genel okumalar
12) Veri Tabanı, Doğrudan Pazarlama ve Kişisel Satış Konulara ilişkin genel okumalar
13) Satış Promosyonları, Halkla İlişkiler Sponsorluk Programları Konulara ilişkin genel okumalar
14) Genel Tekrar, Tartışma, Vaka Analizleri Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi
15) Final Sınavı Önceki ders notlarının gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (G. Öztürk, Çev.) Ankara: Nobel.

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2021). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (12 b.). New York: McGraw Hill Education.

Clow, K. E., & Baack, D. (2022). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communication (9, Global b.). Essex: Pearson.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur.
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır.
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur.
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, pazarlama iletişimi ile ilgili temel kavramları, temel ilkelerini öğrenir ve açıklar. 5
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra pazarlama iletişimi kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir. 5
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır. 4
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. 5
5) Pazarlama iletişimi aracı olarak internet ve sosyal medya araçlarını amaçları doğrultusunda kullanır. 5
6) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır. 3
7) Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. 4
8) Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir; temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. 5
9) Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. 5
10) Akademik bir çalışma alanı olan pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Projeler 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100