Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORS208
Ders İsmi: Dahili Hastalıklar Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HALİL ÖNSOY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. METİN GÜNEY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İç hastalıkları konusunda teorik bilgi ve beceri kazandırmak ve bireylere üst düzeyde bakım sunan elemanlar yetiştirmek.
Dersin İçeriği: Giriş ve İç Hastalıkları bilgisi, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı
Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri
Kanserler
Sindirim sistemi hastalıkları
Enfeksiyon hastalıkları
Kan Hastalıkları
Endokrin sistem hastalıkları
Üro-Genital sistem hastalıkları
Duyu organları ve hastalıkları
Sinir sistemi hastalıkları
Solunum sistemi hastalıkları
Hareket sistemi hastalıkları
Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Giriş, iç hastalıkları, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı
2) Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri
3) Kanserler
4) Sindirim sistemi hastalıkları
5) Enfeksiyon hastalıkları
6) Kan hastalıkları
7) Endokrin sistem hastalıkları
8) Üro-Genital sistem hastalıkları
9) Duyu organları ve hastalıkları
10) Sinir sistemi hastalıkları
11) Solunum sistemi hastalıkları
12) Hareket sistemi hastalıkları
13) Kardio-vasküler Sistem Hastalıkları
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, iç hastalıkları, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı Dersle ilgili slaytlar
2) Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri Dersle ilgili sunumlar
3) Kanserler Dersle ilgili sunumlar
4) Sindirim sistemi hastalıkları Dersla ilgili sunumlar
5) Enfeksiyon hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
6) Kan hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
8) Endokrin sistem hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
9) Üro-Genital Sistem hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
10) Duyu organları ve hatalıkları Dersle ilgili slaytlar
11) Sinir sistemi hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
12) Solunum sistemi hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
13) Hareket sistemi hastalıkları Dersle ilgili slaytlar
14) Kardio-vasküler Sistem Hastalıkları Dersle ilgili slaytlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Giriş ve İç Hastalıkları bilgisi, Hücre, organ, doku, insan vücudunun genel yapısı
Metabolizma, vücut sıvı-elektrolit dengesizlikleri
Kanserler
Sindirim sistemi hastalıkları
Enfeksiyon hastalıkları
Kan Hastalıkları
Endokrin sistem hastalıkları
Üro-Genital sistem hastalıkları
Duyu organları ve hastalıkları
Sinir sistemi hastalıkları
Solunum sistemi hastalıkları
Hareket sistemi hastalıkları
Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları
Diğer Kaynaklar: Akgün, S. (1995). Hastalıklar Bilgisi. Hatiboğlu Yayınları: Ankara
Birol, L., Akdemir, N. (1997). İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Yayınları.
Taşkın, L. (2006). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu: Ankara
Akdemir N, Birol L. (2004). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara: Sistem Ofset.
Karadakovan A, Aslan FE (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Adana Nobel Kitabevi.
Birol L (2004). Hemşirelik Süreci. İzmir: Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti.
Karadeniz G. (2008). İç Hastalıkları Hemşireliğinde Teoriden Uygulamaya Temel Yaklaşımlar. Ankara: Baran Ofset.
Egemen N, Aslantaş A. (2006). Nörolojik Bilimler Hemşireliği. Ankara: Gözde Ofset
Yarbro H, Frogge H, Goodman M (2005). Cancer Nursing. Sıxth edition. Jones and Bartlett Publishers. Massachussetts.
Devita VT, Lawrence S, Rosenberg SA (2008). Principles and Practice of Oncology. 8th edition. Lippincott Williams and Wilkins.
Boyle P, Levin B (2008). Dünya Kanser Raporu 2008. Uluslararası Kanser Araştırmaları Kurumu
Akdemir N. (1997). Hemşirelik Bakımı. In: Gökçe Kutsal Y, Çamakçı M, Ünal S (Eds). Geriatri 1. Ankara: Medokomat Basım Yayın.
Fadıloğlu Ç. (2002).Kronik Hastalıklarda Bakım. İzmir: Intertıp Tıbbi Yayıncılık.
Black JM., Hawks JH. (2005). Medical-Surgical Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes. America: Elsevier Saunders.
Aksoy M. (2000). Beslenme Biyokimyası. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Acunas G., Adalet K., Aliksanyan V. Ve ark. (2000). Semptomdan Teşhise. Filiz Kitabevi; İstanbul.
Aksoy M. (2000). Beslenme Biyokimyası. Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
Guyton A.C., Hall J.E. (2001). Tıbbi Fizyoloji. Çeviren: Hayrünnisa Çavuşoğlu, 10.
Baskı. İstanbul: Yüce Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek.
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek .
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek.
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek.
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek.
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek.
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak.
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek.
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek.
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek.
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek.
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek. 5
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek . 4
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek. 3
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek. 4
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek. 3
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek. 4
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek. 5
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak. 3
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek. 4
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek. 3
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek. 4
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek. 3
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %