Mimari Restorasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MAC207 | ||||||||
Ders İsmi: | Taşınmaz Değerleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HİLAL KIVANÇ Dr. Öğr. Üyesi SEMİH SAMİ AKAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Taşınmaz değerleme kavramını öğrenerek, değerleme kriterlerine göre değerleme yapabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Taşınmaz ve değerleme kavramı, değerlemede etkili olan kriterler, taşınmaz değerleme yöntemlerini öğrenmek. Taşınmaz değerleme uygulamaları yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | A. Açlar, V. Çağdaş, 2005, Taşınmaz (Gayrimenkul) Değerlemesi, Harita ve Kadastro Mühendisler Odası B.,Pirgaip, Gayrimenkul Değerleme Esasları, Lisanslama Sınavları Çalışma Notları, Sermaye Piyasası Lisanslama ve Sicil ve Eğitim Kuruluşu Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | A. Açlar, V. Çağdaş, 2005, Taşınmaz (Gayrimenkul) Değerlemesi, Harita ve Kadastro Mühendisler Odası B.,Pirgaip, Gayrimenkul Değerleme Esasları, Lisanslama Sınavları Çalışma Notları, Sermaye Piyasası Lisanslama ve Sicil ve Eğitim Kuruluşu Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||||||||||
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | ||||||||||||||||
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | ||||||||||||||||
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | ||||||||||||||||
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | ||||||||||||||||
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | ||||||||||||||||
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | ||||||||||||||||
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | ||||||||||||||||
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | ||||||||||||||||
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | ||||||||||||||||
12) Araştırma raporu hazırlayabilme, | ||||||||||||||||
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | ||||||||||||||||
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | ||||||||||||||||
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | ||||||||||||||||
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | ||||||||||||||||
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
2) | Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, | |
3) | Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, | |
4) | Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme | |
5) | Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, | |
6) | Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, | |
7) | Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme | |
8) | Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, | |
9) | Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, | |
10) | Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. | |
11) | Grupla çalışma becerisi kazanabilme, | |
12) | Araştırma raporu hazırlayabilme, | |
13) | Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme | |
14) | Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme | |
15) | Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme | |
16) | Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma | |
17) | Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |