Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ORS210
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CANAN ARSLAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CANAN ARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Proje yönetiminin temel esasları ve proje araştırma yollarının öğrenilmesi
Dersin İçeriği: Projesi araştırma yolları, konu belirleme, özet yazımı, proje konusunun metinsel tasarımı, proje konusunun bilimsel tasarımı hakkında uyulması gereken etik kurallar, bitirme projesi yazım kuralları

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Proje hazırlık süreçleri ve proje yönetimi hakkında teori ve uygulama düzeyinde bilgi sahibi olur.
2) Süreç planlaması yaparak bilimsel kaynak araştırma ve inceleme becerisi kazanır.
3) Mesleki uygulama alanında bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır.
4) Proje yazım süreçlerinde uyulması gereken etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
5) Kaynakça yazma konusunda bilgi sahibi olur
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin işleniş yöntemi, “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
2) Araştırmanın planlanması ve literatür taraması “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
3) Araştırma soruları ve hipotezin belirlenmesi “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi
4) Proje amaç,önem, kapsam ve sınırlılıkların tasarlanması “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi
5) Proje araştırma yöntemi seçenekleri ve yöntem seçimi “Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Bir Arada Kullanılması: Karma Araştırma Yöntemi”, (2016), A.Ü. İBF Uluslararası Hakemli Dergisi, C:24, S:2.
6) Proje Kuramsal Çerçevesinin Yazımı “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
7) Proje Kuramsal Çerçevesinin Yazımı “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
8) Proje Uygulama Metninin Raporlanması-I (Veri Toplama ve Analizi) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
9) Proje Uygulama Metninin Raporlanması-I (Veri Toplama ve Analizi) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
10) Proje Uygulama Metninin Raporlanması-II (Veri Raporlama) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
11) Proje Sonuç Bölümü Yazımı “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
12) Proje Kaynakça Yazımı “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.
13) Proje Sunumu -
14) Proje Sunumu -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.

“Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Bir Arada Kullanılması: Karma Araştırma Yöntemi”, (2016), A.Ü. İBF Uluslararası Hakemli Dergisi, C:24, S:2.

"Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış”, (2012), A. Baki; T. Gökçek. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, C:11, S:42.
Diğer Kaynaklar: “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri”, (2005), R. Altunışık, R.Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E.Yıldırım, Sakarya Kitapevi.

“Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Bir Arada Kullanılması: Karma Araştırma Yöntemi”, (2016), A.Ü. İBF Uluslararası Hakemli Dergisi, C:24, S:2.

"Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış”, (2012), A. Baki; T. Gökçek. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, C:11, S:42.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek.
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek .
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek.
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek.
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek.
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek.
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak.
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek.
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek.
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek.
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek.
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilmek.
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilmek .
3) Alanıyla ilgili temel, mesleki ve yasal mevzuatı bilmek ve uygun davranabilmek.
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilmek.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilmek.
6) Birimler arası koordinasyon yeteneğine sahip olma ve iyi iletişim kurabilmek.
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek.
8) Genel alan terminolojisine hakim olmak.
9) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilmek.
10) Ameliyat salonunu operasyon için hazırlayabilmek.
11) Hastanın ameliyat salonuna kabul edilmesi ve ameliyat sonrası kliniğine naklinde süreci yönetebilmek.
12) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilmek.
13) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %