Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG207
Ders İsmi: Turizm Pazarlaması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ERŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, turizm sektöründeki pazarlama uygulamalarını öğretmek, ayrıca öğrencilerin bir turizm işletmesinin pazarlama stratejileri ve pazarlama planının unsurlarının ayrıntılarını anlayıp turizm örgütlerinin pazarlama strateji ve planlarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirme olanağı elde etmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında turizm pazarlamasının kapsamı ve gelişimi, turizm pazarlama sistemi, turistik tüketici davranışları ve karar verme süreci, turizm pazarlaması ve pazar bölümlendirme, turizm pazarlama karması ele alınmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Turizm pazarlaması ve turizm pazarlama karmasını oluşturan unsurları bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Turizm endüstrisinde pazar bölümlendirme ve pazar bölümlendirme stratejilerini uygular
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Turizm işletmelerinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planı unsurlarını değerlendirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Pazarlama stratejilerinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Tüketicilerin turizm ürünlerinden memnuniyet düzeylerini tespit eder ve memnuniyeti arttırıcı faaliyetleri uygular, şikayetler karşısında etkili çözümler üretir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, pazarlamaya giriş Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
2) Pazarlama anlayışındaki gelişmeler Güncel makaleler ve web siteleri
3) Çağdaş pazarlama uygulamaları Güncel makaleler ve web siteleri
4) Turizm pazarlaması ve turizm pazarlaması planlaması (tanım, amaç, karması, planlanması) Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık
5) Turizm pazarlaması çevresi (mikro, makro çevre) Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık
6) Turizm pazarı (bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma) Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık
7) Turizm pazarı (bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma) Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık
8) VİZE SINAVI Tüm sunumlar
9) Pazarlama karması elemanları (ürün) Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
10) Pazarlama karması elemanları (dağıtım) Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
11) Pazarlama karması elemanları (fiyat) Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
12) Marketing Mix Components (tutundurma) -QUİZ Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları
13) Genişletilmiş pazarlama karması elemanları (insan), (süreç) , (fiziksel kanıtlar) Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
14) Genel tekrar ve uygulamalar Tüm sunummlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turizm Pazarlaması, Editör: Nazmi KOZAK, Anadolu Üniversitesi Yayın Dizisi
Editör : Burhanettin Zengin, Cevdet Avcıkurt, Şehnaz Demirkol ‘Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C’ , Değişim Yayınları,
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr. Necdet HACIOĞLU ‘ Turizm Pazarlaması’ Nobel Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Havacılık tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kanun ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) ICAO ve Annexleri, Standartları ve Tavsiye edilen Uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
4) Havacılık İngilizcesi ve terminolojisi konusunda bilgi sahibi olur.
5) Havaaraçları, uçuş teorisi, aerodinamik konularında temel bilgilere sahip olur.
6) Sivil Havacılıkta insan faktörü ve Ekip Kaynak Yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
7) Ulusal Sivil Havacılık örgütleri (CAA, FAA, SHGM) ile Uluslararası sivil havacılık örgütleri (ICAO, IATA, EASA, JAA ets) hakkında bilgi sahibi olur.
8) ICAO ANNEX 14 (Havaalanları), havaalanı fasiliteleri ve işletimleri hakkında bilgi sahibi olur.
9) Havacılık emniyeti ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur.
10) Sivil Havacılıkta tehlikeli maddelerin taşınmasıyla ilgili kurallar konusunda bilgi sahibi olur.
11) Hava alanı ve terminallerinde uçaklara ve yolculara verilen yer hizmetleri konularında bilgi sahibi olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Havacılık tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kanun ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) ICAO ve Annexleri, Standartları ve Tavsiye edilen Uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
4) Havacılık İngilizcesi ve terminolojisi konusunda bilgi sahibi olur.
5) Havaaraçları, uçuş teorisi, aerodinamik konularında temel bilgilere sahip olur.
6) Sivil Havacılıkta insan faktörü ve Ekip Kaynak Yönetimi konularında bilgi sahibi olur.
7) Ulusal Sivil Havacılık örgütleri (CAA, FAA, SHGM) ile Uluslararası sivil havacılık örgütleri (ICAO, IATA, EASA, JAA ets) hakkında bilgi sahibi olur.
8) ICAO ANNEX 14 (Havaalanları), havaalanı fasiliteleri ve işletimleri hakkında bilgi sahibi olur.
9) Havacılık emniyeti ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur.
10) Sivil Havacılıkta tehlikeli maddelerin taşınmasıyla ilgili kurallar konusunda bilgi sahibi olur.
11) Hava alanı ve terminallerinde uçaklara ve yolculara verilen yer hizmetleri konularında bilgi sahibi olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100