Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CTR204 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikomotor Gelişim ve Öğrenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; büyüme ve psikomotor gelişim evrelerini; psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme anlayabilme; temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini doğru gözlemleyebilme. |
Dersin İçeriği: | Motor becerilerin gelişimsel yapısı ve yaş seviyelerine göre motor becerilerde meydana gelen yapısal değişimleri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikomotor gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
2) | Temel Bilgiler II – Psikomotor Gelişim Bilim Dalı ve Tarihi, İnceleme Yöntemleri ve Yaş Sınıflandırması | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
3) | Hareket Beceri Sınıflandırması | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
4) | Gelişim Kuramları | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
5) | Psikomotor Gelişim Modelleri | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
6) | Fiziksel Büyüme Olgunlaşma ve Gelişme | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
7) | Psikomotor Gelişimi Etkileyen Faktörler | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
8) | VİZE / Psikomotor Gelişim Dönemleri I (Reflefsif ve İlkel Hareketler Dönemi) | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
9) | Psikomotor Gelişim Dönemleri II (Temel ve Özelleşmiş Hareketler Dönemi) | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
10) | Fiziksel Gelişim (Motor Uygunluk Yetileri) | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
11) | Algısal Motor Gelişim | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
12) | Temel Hareket Beceri Sınıflandırması | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
13) | Motor Gelişim ve Benlik Kavramı | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
14) | Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi | Konuya İlişkin Ön Okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Adams, F.J. 2001. Ergenliği anlamak. (Çeviri B. Onur). İmge Kitabevi Yayınları, 393 s. Ankara. Özer, D. ve Özer, K. 2002. Çocuklarda motor gelişim. Geliştirilmiş 2. Baskı. Nobel Yayın Evi, 292 s., Ankara. Yeşilyaprak, B. 2002. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Pegem A Yayıncılık, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Sevimay, D. 1986. Okul öncesi çağı çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Bilim uzmanlığı tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul. Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | ||||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | ||||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |