Antrenörlük Eğitimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CTR204
Ders İsmi: Psikomotor Gelişim ve Öğrenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramlar, kurallar ve terminolojiyi anlama; büyüme ve psikomotor gelişim evrelerini; psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamaya aktarabilme anlayabilme; temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini doğru gözlemleyebilme.
Dersin İçeriği: Motor becerilerin gelişimsel yapısı ve yaş seviyelerine göre motor becerilerde meydana gelen yapısal değişimleri kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklayabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Psikomotor gelişimi etkileyen faktörleri listeleyebilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikomotor gelişimi etkileyen faktörleri listeler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Psikomotor gelişimi etkileyen faktörleri nedenleri ile açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikomotor gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar Konuya İlişkin Ön Okumalar
2) Temel Bilgiler II – Psikomotor Gelişim Bilim Dalı ve Tarihi, İnceleme Yöntemleri ve Yaş Sınıflandırması Konuya İlişkin Ön Okumalar
3) Hareket Beceri Sınıflandırması Konuya İlişkin Ön Okumalar
4) Gelişim Kuramları Konuya İlişkin Ön Okumalar
5) Psikomotor Gelişim Modelleri Konuya İlişkin Ön Okumalar
6) Fiziksel Büyüme Olgunlaşma ve Gelişme Konuya İlişkin Ön Okumalar
7) Psikomotor Gelişimi Etkileyen Faktörler Konuya İlişkin Ön Okumalar
8) VİZE / Psikomotor Gelişim Dönemleri I (Reflefsif ve İlkel Hareketler Dönemi) Konuya İlişkin Ön Okumalar
9) Psikomotor Gelişim Dönemleri II (Temel ve Özelleşmiş Hareketler Dönemi) Konuya İlişkin Ön Okumalar
10) Fiziksel Gelişim (Motor Uygunluk Yetileri) Konuya İlişkin Ön Okumalar
11) Algısal Motor Gelişim Konuya İlişkin Ön Okumalar
12) Temel Hareket Beceri Sınıflandırması Konuya İlişkin Ön Okumalar
13) Motor Gelişim ve Benlik Kavramı Konuya İlişkin Ön Okumalar
14) Psikomotor Gelişimin Değerlendirilmesi Konuya İlişkin Ön Okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adams, F.J. 2001. Ergenliği anlamak. (Çeviri B. Onur). İmge Kitabevi Yayınları, 393 s. Ankara.
Özer, D. ve Özer, K. 2002. Çocuklarda motor gelişim. Geliştirilmiş 2. Baskı. Nobel Yayın Evi, 292 s., Ankara.
Yeşilyaprak, B. 2002. Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Sevimay, D. 1986. Okul öncesi çağı çocuklarının motor performanslarının incelenmesi. Bilim uzmanlığı
tezi (basılmamış). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Mengütay S. (1997). Okul Önccesi ve İlkokullarda hareket Gelişimi ve Spor. İstanbul.
Atay, M. (2005). Çocukluk döneminde gelişim. Kök Yayıncılık, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100