Dersin Amacı: |
Dersin amacı; öğrencilere, egzersizin, tüm fizyolojik sistemler üzerine etkilerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği; fizyoloji bilimine ilişkin temel kavramlar, hücre, doku, enerji metabolizması, aerobik ve anaerobik enerji sistemleri, anaerobik glikoliz ve atp’nin yenilenmesi, enerji tüketimi, oksijen alımı ve eksikliği, laktik asit eşiği, spor branşları ve enerji kullanımı, egzersiz sonrası toparlanma, motor ünite çeşitleri, kasın yapısı, myofibril ve fibril kas hareketleri, iskelet kası ve hareketi, kas kasılma çeşitleri ve egzersiz ilişkisi, kas hipertrofisi, proporeseptörler, antrenmana nöromuscular adaptasyonlar ve fizyolojik sistemler konularını kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, Fizyoloji bilimine ilişkin temel kavramlar, Hücre, doku, sistemler ile ilgili genel bilgilendirme |
Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2) |
Enerji Metabolizması, Aerobik ve Anaerobik Enerji Sistemleri |
Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3) |
Anaerobik glikoliz ve ATP’nin yenilenmesi |
Anlatım ve soru cevap yöntemi ve grup çalışması |
4) |
Enerji tüketimi, Oksijen alımı ve eksikliği |
Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
5) |
Laktik asit eşiği, spor branşları ve enerji kullanımı |
Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
6) |
Egzersiz sonrası toparlanma |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
7) |
Motor ünite çeşitleri |
Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
8) |
Vize Sınavı |
Yok. |
9) |
Kasın yapısı, myofibril ve fibrill kas hareketleri, İskelet kası ve hareketi, konuyla ilgili video gösterimi |
Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
10) |
Kas kasılma çeşitleri ve egzersiz ilişkisi, Kas hipertrofisi ve konuyla ilgili video gösterimi |
Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
11) |
Proporeseptörler, Antrenmana nöromuscular adaptasyonlar |
Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
12) |
Solunum Sistemi ve Egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13) |
Dolaşım Sistemi ve Egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14) |
Sinir sistemi ve egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15) |
Endokrin sistem ve egzersiz ilişkisi, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16) |
FİNAL |
Yok. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kraemer, W.J., Fleck, S.J. ve Deschenes, M. R. (2011).Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. Lippincott Williams ve Wilkins, USA.
Mcardle, W.D., Katch F.I., Katch, V.L. (2006). Essentials of Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, USA.
Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H., Başoğlu, S., Zergeroğlu, A.M., Ülkar, B., Hazır, T. (2015). Egzersiz Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Delavier, F. (2001). Strength Training Anatomy: Your Illustrated Guide to Muscles at Work. Champaign. Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: |
Kraemer, W.J., Fleck, S.J. ve Deschenes, M. R. (2011).Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. Lippincott Williams ve Wilkins, USA.
Mcardle, W.D., Katch F.I., Katch, V.L. (2006). Essentials of Exercise Physiology. Lippincott Williams & Wilkins, USA.
Ergen, E., Demirel, H., Güner, R., Turnagöl, H., Başoğlu, S., Zergeroğlu, A.M., Ülkar, B., Hazır, T. (2015). Egzersiz Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
Delavier, F. (2001). Strength Training Anatomy: Your Illustrated Guide to Muscles at Work. Champaign. Human Kinetics, USA. |