Antrenörlük Eğitimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CTR302 | ||||||||
Ders İsmi: | Sporda Beslenme ve Ergojenik Yardım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HALUK SAÇAKLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HALUK SAÇAKLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilere, sporda kullanılan ergojenik yardımcıları ve kullanım alanlarını açıklayabilecek ve spor branşının özelliklerini dikkate alarak, antrenman ve müsabaka dönemlerine yönelik beslenme programı düzenleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; Sporcuların vücut kompozisyonu ve ağırlık dengesi, enerji/makro-mikro besin ögeleri gereksinimleri, antrenmanda beslenme, ergojenik yardım, özel durumlarda spor ve beslenme konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Savunma sistemimizi nasıl güçlendireceğiz? | Konuya ilişkin ön okumalar |
2) | Sporda beslenme | Konuya ilişkin ön okumalar |
3) | Sporcuların beslenme ilkeleri | Konuya ilişkin ön okumalar |
4) | Enerji oluşumu | Konuya ilişkin ön okumalar |
5) | Müsabaka öncesi beslenme nasıl olmalı? | Konuya ilişkin ön okumalar |
6) | Müsabaka sonrası beslenme nasıl olmalı? | Konuya ilişkin ön okumalar |
7) | Kas kütlesini artırmak için egzersiz öncesi ve sonrası beslenme nasıl olmalı? | Konuya ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | 7. haftaya kadar anlatılan tüm konular |
9) | Sporda ergojenik yardım nasıl olmalı? | Konuya ilişkin ön okumalar |
10) | Egzersizde suyun önemi | Konuya ilişkin ön okumalar |
11) | Yeme bozuklukları ve dengesiz beslenme | Konuya ilişkin ön okumalar |
12) | Egzersiz ve kardiovasküler hastalıklar | Konuya ilişkin ön okumalar |
13) | Kas yapayım derken sağlığınız bozmayın. | Konuya ilişkin ön okumalar |
14) | Çocuklarda şişmanlık | Konuya ilişkin ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI | 14. haftaya kadar anlatılan tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Ersoy, G. (2004). Egzersiz ve spor yapanlar için beslenme ile ilgili temel ilkeler: sorular ve cevapları ile açıklamalı sözlük. Nobel Tıp Kitap Evleri, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Konopka, P. (2000). Spor Beslenmesi Çeviri. Hale Harputluoğlu. Bağırgan Yayımevi, Ankara. Peker, S. (1996). Sporda Beslenme. Gen Matbaacılık, Ankara. Pehlivan, A. (2005). Sporda beslenme. Morpa Kültür Yayınları, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |||||
2) Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |||||
3) Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar. | |
2) | Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır. | |
3) | Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |